Page 16 - IDEA_Studie_02_2019_Elektromobily
P. 16

rychleji, čím více se budou regulační opatření zaměřovat na podporu využívání elektromobilů a plug-in hybridů (IEA 2017) a zpřísňování podmínek provozu aut na spalovací pohon.
Podle této zprávy bude Čína hlavním lídrem změn s prodeji, které mohou představovat až 50 % světového trhu elektromobilů v roce 2025 a 39% podílem v roce 2030. Čína také vede podíl BEV na prodejích osobních aut v roce 2025 s 19 %, následována Evropou se 14 % a USA s 11 %.
Tyto trendy jsou také podpořeny vývojem technologií. Například Bloomberg New Energy Finance (2018) uvádí, že by díky snižování cen baterií mohla být pořizovací cena elektromobilu do roku 2029 stejná jako u automobilu se spalovacím motorem.
Nárůst počtu elektromobilů bude vyžadovat zvýšení kapacity dodavatelských řetězců baterií. Současná kapacita výroby lithium-iontových baterií je okolo 131 GWh za rok. Podle oznámených plánů a výrobních kapacit již v přípravě by kapacita měla vzrůst na 400 GWh do roku 2021, přičemž 73 % celosvětové kapacity by mělo být v Číně. Další investice jsou však zapotřebí, protože do roku 2030 se poptávka odhaduje na více než 1,500 GWh.
14






























































































   14   15   16   17   18