Page 11 - IDEA Studie 2 2018 Nazvy firem
P. 11

Závěr V této studii poskytujeme zřejmě první empirický důkaz o vlivu abecedního pořadí názvů firem na jejich výkonnost. Vliv abecedního pořadí názvu firmy je nejsilnější v zemích románské a slovanské jazykové skupiny. Vztah abecedního pořadí s různými indikátory ekonomické výkonnosti firmy je pak nejsilnější vsektoru služeb, kdy například ve Francii a Polsku může přesun z konce na začátek abecedy znamenat navýšení průměrného růstu tržeb až o dva procentní body. Vliv použití „národních“ slov ve jménu firem je spojené s vyšším růstem tržeb zejména v Polsku, Francii a Norsku. Vliv použití anglických slov se liší podle jazykových skupin. Zatímco v zemích románské jazykové skupiny je negativní, v zemích slovanských je pozitivní a v zemích germánské jazykové skupiny smíšený. Protože zákazníci s nižšími náklady hledání dodavatele věnují výběru více času a vybírají si nižší ceny, poskytuje naše kvantifikace vlivu abecedního pořadí na výkonnost firmy nepřímé srovnání míry nákladů spojených se získáváním informací v jednotlivých zemích. 9 


































































































   9   10   11   12   13