Page 28 - IDEA_Studie_02_2019_Elektromobily
P. 28

která zatím automobil koupit neplánuje, 2) tento záměr se týká horizontu příštích tří let, zatímco šetření STEM/MARK měří obecně popsaný zájem u respondentů, kteří vlastní řidičský průkaz, přičemž časový horizont rozhodování není nějak přesněji popsán.
 Graf 10: Pravděpodobnost pořízení elektromobilu při příštím nákupu vozu – podíly ze segmentu lidí, kteří plánují koupit automobil do tří let (n=522)
Velmi nepravděpodobné Velmi pravděpodobné
3%
0% 20% 40% 60% 80% 100%
Otázka: Jak pravděpodobné je, že při příštím nákupu auta zakoupíte elektromobil?
              29%
 20%
 13%
 24%
 8%
  Ačkoliv většinou hovoříme o bariérách ve smyslu objektivních či subjektivně pociťovaných překážek, může adopci nových technologií bránit i nedostatek či zkreslení informací a existujících znalostí o technologii. Ve srovnání s automobily na konvenční pohony vědí obyvatelé České republiky o automobilech využívajících jiné technologie subjektivně mnohem méně (viz Graf 11 ). Zajímavý je rozdíl v subjektivních znalostech o elektromobilech a o dobíjecích hybridních vozech. Zatímco v případě elektromobilů udalo 64 % respondentů, že toho ví méně či málo, v případě dobíjecích hybridních vozů je tento podíl o necelých 10 % vyšší (73 %), přičemž u hybridních vozů jako takových je to 66 %. Rozdíl mezi podíly respondentů u hybridních a elektro vozů je zanedbatelný. Vyšší podíl u dobíjecích plug-in hybridů může poukazovat mimo jiné i na možnou neznalost rozdílu mezi těmito technologiemi.
 Graf 11: Subjektivní znalosti respondentů o automobilech s různými typy pohonů – podíly ze segmentu lidí, kteří plánují koupit automobil do tří let (n=522)
Vím toho málo
Vím toho hodně
                6%
7%
24%
30%
33%
43%
24%
18%
11%
48%
25%
16%
7%
40%
26%
21%
9%
38%
26%
21%
12%
Běžné auto (benzín, nafta) Auto na CNG Dobíjecí (plug-in) hybrid Hybridní auto Elektromobil
4% 4% 3% 4%
0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100%
Otázka: Kolik byste řekl/a, že toho víte o autech s různými pohony?
26


























































   26   27   28   29   30