Page 34 - IDEA_Studie_02_2019_Elektromobily
P. 34

 Graf 18: Subjektivní důležitost faktorů při rozhodování v hypotetické volbě vozu – podíly ze segmentu lidí, kteří plánují koupit automobil do tří let (n=522)
          4% 4% 9%
13%
22%
46%
3%
7%
10%
18%
27%
33%
2
%
6%
13%
21%
25%
30%
2
%
7%
14%
21%
24%
30%
Konečná pořizovací cena auta Provozní náklady na 100 km Průměrné provozní náklady za rok Vzdálenost dojezdu (v km)
Zcela nedůležité
20% 40% 60%
Zcela nedůležité
Velmi důležité
80% 100% Velmi důležité
0%
          Rychlé nabíjení baterie: pokrytí Rychlé nabíjení baterie: čas Normální nabíjení baterie: pokrytí Normální nabíjení baterie: čas Výhody (např. parkování, dálniční známka, ...) Snížení emisí (n=338) Dotace nebo poplatek na běžná auta Rychlé plnění CNG: pokrytí
6%
4% 11%
18%
19%
21%
21%
7%
4% 11%
18%
19
%
21%
21%
6%
5%
11%
19%
19%
21%
19%
6%
6%
10%
20%
20%
19%
19%
10%
6%
9
%
20%
16%
21%
18%
8%
8%
13%
19%
18%
16%
19%
9%
7%
13%
19
%
17%
17%
1
7%
9%
9%
14%
22%
1
5%
15%
17%
0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100%
Příliš dlouhá doba nabíjení baterií či vysoká pořizovací cena elektromobilů nabízených v hypotetických volbách koupě vozu byly důvodem volby pro vozy se spalovacím motorem pro 43 % respondentů (Graf 19 ). Skepse ohledně správného určení a fungování dotací („Dotace na nákup elektromobilů jsou podporou jen bohatých lidí“) byla důvodem rozhodnutí pouze pro třetinu dotázaných (33 %). Naopak 43 % toto za důvod své volby nepovažovalo.
Graf 19: Důvody vlastní volby vozu z nabídky – podíly ze segmentu lidí, kteří plánují koupit automobil do tří let (n=522)
 Určitě to nebyl důvod mé volby
Dotace na nákup elektromobilů jsou podpora jen bohatých lidí.
Doba nabíjení baterií u elektromobilů (např. doma nebo v práci) byla příliš dlouhá.
Konečné ceny aut s alternativním pohonem byly příliš vysoké, i když na ně byla...
0%
20% 40%
Určitě to byl důvod mé volby
60% 80% 100%
             18%
10%
15%
24%
15%
11%
7%
10%
9%
12%
25%
18%
1
4%
11%
9%
8%
13%
26%
19%
13%
11%
32
   32   33   34   35   36