Page 37 - IDEA_Studie_02_2019_Elektromobily
P. 37

Tabulka 6: Procenta tříd vozů, které respondenti zamýšlí koupit při příštím nákupu v příštích třech letech (n=2 518)
 Třída auta
Třída A – mini auto
Třída B – malé auto
Třída C – nižší střední (malý rodinný vůz)
Třída D – střední (větší rodinný vůz)
Třída E – vyšší střední
Třída F/G – luxusní
Třída S – sportovní
SUV (sportovní užitkové vozidlo) – malé terénní auto
SUV (sportovní užitkové vozidlo) – velké terénní auto
Velkoprostorový vůz, víceúčelový rodinný vůz – malý
Velkoprostorový vůz, víceúčelový rodinný vůz – velký
Pick-up – malý pick-up
Pick-up – standardní pick-up
Jiné Celkem
Příklad značky
(Škoda Citigo, Hyundai i10, Volkswagen Up!, Fiat Panda nebo 500, Kia Picanto, Ford KA, Mitsubishi i-MiEV, Smart Fortwo, Toyota Aygo)
(Škoda Fabia, Ford Fiesta, Renault Clio, Dacia Sandero, Hyundai i20, Seat Ibiza, Kia Rio, Opel Corsa, Peugeot 208, Toyota Yaris, Volkswagen Polo)
(Škoda Octavia, Škoda Rapid, Volkswagen Golf, Hyundai i30, Seat Leon, Kia Cee‘d, Ford Focus, Opel Astra, Renault Mégane, Dacia Logan)
(Škoda Superb, Volkswagen Passat, Hyundai i40, Ford Mondeo, Mercedes-Benz třída C, BMW řada 3, Toyota Avensis, Audi A5, Audi A4, Mazda 6)
(Mercedes-Benz E, BMW 5, Audi A6, Volvo S80/V90, Audi A7, Chrysler 300, Ford Taurus, Hyundai Grandeur, Lexus GS, Toyota Avalon)
(BMW řada 7, Mercedes-Benz S, Porsche Panamera, Audi A8, Lexus LS, Maserati Quattroporte, Tesla Model S, Toyota Lexus)
(BMW 4, Ford Mustang, BMW 2 Coupé/Cabrio, Mercedes-Benz kupé/kabrio, Mini Cabrio, Mazda MX-5, Mercedes-Benz S kupé/ kabrio, Porsche 911, Subaru WRX STI, Subaru BRZ)
(Škoda YETI, Dacia DUSTER, Volkswagen TIGUAN, Hyundai TUCSON, Peugeot 2008, Renault CAPTUR, Kia SPORTAGE)
(Škoda KODIAQ, Nissan QASHQAI, Suzuki VITARA, Mitsubishi ASX, Ford KUGA)
(Volkswagen TOURAN, Hyundai ix20, Volkswagen GOLF SPORTSVAN, Opel MERIVA, Peugeot 3008)
(Dacia DOKKER nebo LODGY, Citroën BERLINGO, Volkswagen CADDY, Volkswagen TRANSPORTER, Peugeot PARTNER)
(Chevrolet Montana / Colorado, Fiat Strada / Ranger, Volkswagen Saveiro, Mitsubishi Triton/L200, Nissan Navara)
(Dodge Ram, Ford F-150, GMC Sierra, Nissan Titan, Toyota Tundra)
nové
3,2 %
15,2 %
35,8 %
15,6 %
3,1 % 1,5 % 0,1 %
10,4 %
7,2 %
2,4 %
4,5 %
0,0 %
0,3 % 0,8 %
35,0 %
ojeté
2,5 %
16,4 %
39,0 %
22,7 %
3,1 % 0,3 % 0,6 %
3,7 %
2,6 %
2,9 %
4,6 %
0,3 %
0,2 % 1,2 %
40,9 %
neví
2,2 %
18,0 %
35,6 %
19,8 %
3,3 % 0,2 % 0,2 %
5,5 %
4,8 %
3,6 %
4,3 %
0,5 %
1,0 % 1,2 %
24,1 %
  Z celkového počtu respondentů se záměrem si pořídit automobil do tří let7 plánuje koupit nový automobil 35 %, ojetý automobil 41 % a zbylých 24 % v době šetření nevědělo.
V segmentu respondentů s úmyslem si pořídit nový automobil převládají automobily nižší střední třídy (C, malý rodinný vůz, např. Škoda Octavia) s 36 %, 15 % přispívají vozy třídy B (malé auto, např. Škoda Fabia) a 16 % vozy třídy D (střední vůz, např. Škoda Superb). Mezi novými auty jsou také více zastoupené SUV třídy, s celkem 18 %.
7 Z popisu a analýzy byli vyloučeni respondenti, kteří zamýšlí koupit automobil s výrazně nízkou cenou.
 35


























   35   36   37   38   39