Page 4 - IDEA_Studie_02_2019_Elektromobily
P. 4

• Dojezdová vzdálenost elektromobilů je pro zákazníky velmi důležitá. Za zvýšení dojezdu nového elektromobilu o 100 km jsou ochotni na ceně auta připlatit v průměru 28 tisíc Kč a za zvýšení o 500 km až 140 tisíc Kč.
• Dalším významným faktorem je délka běžného dobíjení. Lidé plánující nákup automobilu by nejvíce uvítali, kdyby se doba běžného dobíjení elektromobilů zkrátila pod 4 hodiny. Délka rychlého dobíjení nemá na volbu elektromobilu vliv.
• Kromě dotace na nákup elektromobilu by nákup elektromobilů stimulovala zejména finanční podpora elektroinstalací pro domácnosti a možnost zdarma parkovat ve městech. Dálniční známka zdarma má na volbu nákupu elektromobilu slabší vliv a jen u segmentu, který plánuje koupit ojeté auto. Možnost využívat ve městech vyhrazených pruhů vliv nemá. Za poskytnutí každé z těchto podpor by lidé akceptovali vyšší cenu nového elektromobilu o přibližně 40 tisíc Kč nebo o 12 – 15 tisíc Kč u ojetého.
• Poskytnutí informací o snížení emisí by motivovalo k větší poptávce po elektromobilech. Ochota platit za 20% snížení emisí oproti emisím konvenčního auta činí kolem 26 – 40 tisíc Kč. Poskytnutí informací o snížení emisí látek znečisťujících ovzduší má stejný vliv jako informace o emisích CO2.
• Zlepšení několika charakteristik elektromobilů současně výrazně zvyšuje pravděpodobnost zvýšení tržního podílu elektromobilů. Například, pokud by cena elektromobilu byla o polovinu vyšší než cena konvenčního auta, při poskytnutí výhod, snížení provozních nákladů na 50 Kč za 100 km a dojezdové vzdálenosti 500 km, by se tržní podíl elektromobilů na nově registrovaných autech mohl zvýšit ze současných 0,27 % na 8 %.
2





























































































   2   3   4   5   6