Page 52 - IDEA_Studie_02_2019_Elektromobily
P. 52

                                                                                     Graf 27: Odhad tržního podílu BEV při různých provozních nákladech BEV pro segment respondentů, kteří zvažují koupit BEV, PHEV nebo HV
70%
Při dojezdu BEV 500 km (žlutá čára) a ceně 600 000 Kč se pravděpodobnost zvyšuje na 20 %
60%
50%
40%
30 %. Při ceně BEV stejné jako cena CV a dojezdu BEV kolem 700 km (obě hnědé čáry) se tržní podíl B30E%V pohybuje mezi 44 až 50 % (viz Graf 28).
Efekt p20o%skytnutých výhod je také výrazný – pravděpodobnost si pořídit BEV se zvyšuje o 10–15 procentních bodů oproti základním předpokladům (viz Graf 29). Poskytnutí všech výhod při
10%
0%
a při ceně stejné jako cena CV je téměř 50 %. Zvýšení dojezdu na 500 km a snížení provozních
a tento efekt je téměř shodný s efektem dojezdu 350 km při současném snížení provozních nákladů na 100 Kč za 100 km (zelená přerušovaná linka). Při dojezdu 700 km a ceně 600 000 Kč
se tržní podíl zvyšuje na 25 % a za stejných předpokladů o dojezdu a ceně při současném snížení provozních nákladů BEV na 100 Kč za 100 km (hnědá přerušovaná) tržní podíl dokonce převyšuje
nákupu BEV zvyšuje pravděpodobnost o dalších 10 procentních bodů a celkově se tržní podíl BEV dokonce při ceně 800 000 Kč pohybuje okolo 17 %; při ceně 600 000 Kč roste na 31 %
400000Kč 450000Kč 500000Kč 550000Kč 600000Kč 650000Kč 700000Kč 750000Kč 800000Kč
nákladů BEV vede k tomu, že BEV se stává nejlepší volbou pro lidi, kteří mají v současnosti úmysl koupit si automobil na elektřinu (včetně PHEV a HV) – tržní podíl se pohybuje mezi 30 %,
základní scénář (náklady=100Kč)
48 % a 66 % při ceně BEV 800 000 Kč, 600 000 Kč nebo 400 000 Kč (viz Graf 30). (náklady=50Kč) (náklady=0Kč)
Také doba normálního dobíjení vede ke zvýšení pravděpodobnosti pořídit si BEV; zkrácení doby na 2 hodiny (šedá linka) zvyšuje pravděpodobnost o přibližně 10–20 procentních bodů, zkrácení doby na 1 hodinu zvyšuje pravděpodobnost o dalších 10–15 procentních bodů (Graf 31 ).
Efekt změny pořizovací ceny a provozních nákladů konvenčních technologií (Graf 32 a Graf 33) na pravděpodobnost pořízení si BEV se pohybuje do 10 až 20 procentních bodů, přičemž efekt roste při nižších cenách BEV.
Graf 28: Odhad tržního podílu BEV při různém dojezdu, provozních
nákladech a cenách BEV pro segment respondentů, kteří zvažují koupit BEV, PHEV nebo HV
70% 60% 50% 40% 30% 20% 10%
0%
400000Kč 450000Kč 500000Kč 550000Kč 600000Kč 650000Kč 700000Kč 750000Kč 800000Kč
                                                                                                          (dojezd=250km) (dojezd=400km) (dojezd=700km) (náklady=100Kč, dojezd=500km)
(dojezd=350km)
(dojezd=500km) (náklady=100Kč, dojezd=350km) (náklady=100Kč, dojezd=700km)
         50






































































   50   51   52   53   54