Page 8 - IDEA_Studie_02_2019_Elektromobily
P. 8

Seznam tabulek
Tabulka 1: První registrace osobních vozidel z Centrálního registru vozidel v letech 2010–2018. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10
Tabulka 2: Vážený průměr měrných emisí CO2 z provozu u nových vozidel kategorie M1
v letech 2010–2015 podle pohonu/paliva (v g/km) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15
Tabulka 3: Pohon nejčastěji užívaného vozu (n=1060) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .25
Tabulka 4: Využívání placených parkovišť, silnic s vyhrazenými pruhy a dálničních
známek – podíly ze segmentu lidí, kteří plánují koupit automobil do tří let (n=522) . . . . . . . . 33
Tabulka 5: Typy aut, které respondenti zamýšlí koupit v příštích třech letech (v procentech) . 34 Tabulka 6: Procenta tříd vozů, které respondenti zamýšlí koupit při příštím nákupu
v příštích třech letech (n=2 518) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Tabulka 7: Průměrné pořizovací ceny, za které si respondenti zvažují pořídit nový
či ojetý automobil při příštím nákupu v budoucích třech letech. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Tabulka 8: Předpokládané charakteristiky technologií v základním scénáři (nové auto) . .
Seznam grafů
Graf 1: Vývoj podílu osobních vozidel na elektrický pohon s baterií (BEV),
na stlačený zemní plyn (CNG) a hybridní pohon (HV a PHEV) na registracích
nových osobních vozidel, 2010–2018. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Graf 2: Počet registrací nových osobních elektromobilů (BEV) v porovnání s celkovým počtem osobních elektromobilů ve vozovém parku v ČR, 2010–2018. . . . . . . . . . . . . . . . . .
Graf 3: Elektromobily — podíly nově registrovaných osobních elektromobilů na celkovém počtu nově registrovaných osobních automobilů v roce 2017 (v zemích EU)
[v % na celkových registracích] . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Graf 4: Závislost emisní náročnosti technologií osobních vozidel na emisní náročnosti
. . . 35
. . .36 . . . 45
... 11 ... 11
. . . 13
. . . 16
. . . 17
. . . 18 . . .24 . . .24 . . .25
. . .26 . . .26 . . . 27 . . .28
výroby elektrické energie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Graf 5: Predikce emisní náročnosti výroby elektrické energie v ČR v g CO2 na 1 kWh pro období 2015–2050, model TIMES-CZ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Graf 6: Emisní náročnost elektromobilu v závislosti na palivovém mixu výroby elektrické energie (model TIMES) a měrné spotřeby elektromobilu, g CO2/km. . . . .
Graf 7: Podíly řidičů ve zkoumaném vzorku v procentech (n=1215). . . . . . . . . . . . . . .
Graf 8: Počet aut v domácnosti (n=1215). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Graf 9: Záměr respondentů koupit automobil (n=1215) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Graf 10: Pravděpodobnost pořízení elektromobilu při příštím nákupu vozu – podíly ze segmentu lidí, kteří plánují koupit automobil do tří let (n=522) . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . .
Graf 11:Subjektivní znalosti respondentů o automobilech s různými typy pohonů – podíly ze segmentu lidí, kteří plánují koupit automobil do tří let (n=522) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Graf 12: Souhlas s tvrzeními o důsledcích nákupu elektromobilu v porovnání s běžným vozem – podíly ze segmentu lidí, kteří plánují koupit automobil do tří let (n=522) . . . . . .
Graf 13: Subjektivní hodnocení koupě elektromobilu – podíly ze segmentu lidí, kteří plánují koupit automobil do tří let (n=522). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
6

























































   6   7   8   9   10