Page 27 - IDEA Studie 03 2019 Zatizeni domacimi ukoly
P. 27

Tabulka A1: Definice klasických a moderních metod
  Klasické metody
Moderní metody
Nabídka odpovědí na otázky ohledně výukových metod
v žákovském dotazníku
Posloucháme učitele, který přednáší. Zapamatováváme si vzorce a postupy. Samostatně řešíme zadané problémy.
Vysvětlujeme naše odpovědi.
Vztahujeme znalosti, které se učíme, k reálným situacím a aplikacím.
Pracujeme na řešení zadaných problémů společně v menších skupinkách.
Pracujeme na experimentech společně v menších skupinkách.
 (matematika) (ostatní předměty)
 Tabulka A2: Vztahy mezi test skóre a zatížením domácími úkoly
 Svět
Česká republika
  4. třída
Panel A: Bez fixních efektů
Četnost DÚ -5,687
(0)
Délka DÚ -6,36
(0)
Panel B: Fixní efekty zemí
Četnost DÚ -1,142
(0)
Délka DÚ -1,60
(0)
Panel C: Fixní efekty škol
Četnost DÚ -1,112
(0)
Délka DÚ -1,61
(0)
Panel D: Fixní efekty žáka
Četnost DÚ 0,136
(0,272)
Délka DÚ -0,029
(0,034)
8. třída
-3,226
(0)
-2,67
(0)
-0,149
(0,400)
-0,401
(0,034)
-0,367
(0,012)
-0,597
(0)
-0,911
(0)
-0,128
(0)
4. třída
-0,464
(0,547)
-3,31
(0)
-0,580
(0,381)
-3,47
(0)
0,462
(0,164)
-0,068
(0,205)
8. třída
0,063
(0,843)
-2,81
(0)
-0,266
(0,419)
-2,96
(0)
0,515
(0,396)
-0,083
(0,638)
     Poznámky: Koeficienty odhadnuty pomocí regresních rovnic (OLS) z pěti pravděpodobných skóre
v testu a vážené podle oficiální metodiky. Kontrolováno o jednotlivé předměty, pohlaví, věk a zkušenosti, používané výukové metody učitele, velikost třídy, časová dotace předmětu, procento znevýhodněných dětí ve škole, velikost města, pohlaví žáka a vzdělání rodičů. U ČR kontrolujeme v osmé třídě, jestli se jedná o gymnázium. Horní číslo značí koeficient (zvýšení četnosti o 10 procentních bodů a zvýšení délky DÚ o 10 minut). Spodní údaj v závorce uvádí statistickou významnost koeficientu ve formě p-hodnoty.
25


















   25   26   27   28   29