Page 15 - IDEA Studie 06 2023 Generace X a Y
P. 15
GENERACE X A Y OČIMA DAT: KDYŽ BYLI RODIČE MLADÍ JAKO MY IDEA 2023 100 90 80 70 60 50 40 30 20 10 0 Graf 5: Domácnost si může dovolit týdenní dovolenou mimo domov (podíly v %) 31 se zvýšil podíl lidí, kteří si mohou dovolit týdenní dovolenou mimo domov, o více ne 15 procentních bodů. ž 85 69 Mezigeneračně 16 Generace X Generace Y Týdenní dovolená mimo domov může si dovolit nemůže si dovolit Podobně 97 % členů generace Y žije v domácnosti, která si může alespoň obden dovolit maso, ryby či drůbež, oproti 86 % v generaci X (Graf 6). Pokud tato čísla přepočteme na počet domácností, které si nemohou dovolit jíst pravidelně maso, pak došlo k poklesu ze 170 tisíc v generaci X na 35 tisíc v generaci Y. Graf 6: Žije v domácnosti, která si může dovolit maso, ryby, drůbež alespoň obden (podíly v %) 120 100 80 60 40 20 0 86 14 97 3 Generace X Generace Y Obden maso, ryby, drůbež může si dovolit nemůže si dovolit 13 Podíl (%) Podíl (%)