Page 15 - IDEA Studie 06 2023 Generace X a Y
P. 15

GENERACE X A Y OČIMA DAT: KDYŽ BYLI RODIČE MLADÍ JAKO MY IDEA 2023  100  90  80  70  60  50  40  30  20  10   0 Graf 5: Domácnost si může dovolit týdenní dovolenou mimo domov (podíly v %)                             31 se zvýšil podíl lidí, kteří si mohou dovolit týdenní dovolenou mimo domov, o více ne 15 procentních bodů. ž 85  69 Mezigeneračně  16             Generace X Generace Y Týdenní dovolená mimo domov může si dovolit nemůže si dovolit   Podobně 97 % členů generace Y žije v domácnosti, která si může alespoň obden dovolit maso, ryby či drůbež, oproti 86 % v generaci X (Graf 6). Pokud tato čísla přepočteme na počet domácností, které si nemohou dovolit jíst pravidelně maso, pak došlo k poklesu ze 170 tisíc v generaci X na 35 tisíc v generaci Y. Graf 6: Žije v domácnosti, která si může dovolit maso, ryby, drůbež alespoň obden (podíly v %) 120 100  80  60  40  20   0  86 14 97      3      Generace X Generace Y Obden maso, ryby, drůbež   může si dovolit nemůže si dovolit 13 Podíl (%) Podíl (%) 


































































































   13   14   15   16   17