Page 23 - IDEA Studie 15 2016 Podnikani akademiku
P. 23

kterou akademik po úspěšném rozjezdu po několika letech dobře prodá, aby se mohl vrátit zpět k bádání. Rozhodně se prozatím nejedná o převažující model akademického podnikání.
Obrázek 2: Podnikání akademiků podle věku firem v letech
 25 20 15 10
5 0
          Méně než1
1-3 4-9
10-19 20avíce
Zdroj: Ministerstvo spravedlnosti (2016)
Obrázek 3 popisuje podstatu činnosti sledovaných firem podle předmětu podnikání v obchodním rejstříku, odvětvového zařazení v registru ekonomických subjektů a zejména na základě firemních internetových stránek a zpráv z médií. Pouze zlomek se věnuje výrobě v podobě zpracování fyzického produktu. Drtivá většina poskytuje služby, a to buď profesní a technické činnosti, kam patří například architektonické činnosti, inženýrské činnosti, technické zkoušky, analýzy a poradenství, anebo podniká v oblasti informačních technologií. Avšak z dostupných informací zároveň plyne, že jen velmi okrajově nabízí služby, které by se daly označit za výzkum v pravém slova smyslu, a ve kterých by tudíž hrozila přímá konkurence s činností vysoké školy.
21
počet firem
























































































   21   22   23   24   25