Zapletalová Lucie

Nemocenské pojištění: co způsobilo zavedení karenční doby?

Jakub Grossmann, Lucie Zapletalová

Studie 1 | 2022

Místo části doby na neschopence dovolená nebo neplacené volno. Tak lidé v Česku reagovali v roce 2008 na zavedení tzv. karenční doby, tedy nevyplácení dávek nemocenského pojištění v prvních třech dnech pracovní neschopnosti.

Studie | Abstrakt

 

Výluka prezenční výuky během pandemie covid-19

22. 10. 2021 Připomínáme naši dubnovou studii, která počítala neviditelné ztráty způsobené školní výlukou

Maminka, nebo školka? Dopady prodloužení čerpání rodičovského příspěvku na budoucí vzdělání a pracovní uplatnění dětí

Alena Bičáková, Klára Kalíšková, Lucie Zapletalová

Studie 6 | 2021

Děti, které nastoupily po reformě rodičovského příspěvku z roku 1995 do mateřské školy až po čtvrtých narozeninách, byly ve studiu a v práci méně úspěšné než ty, které zůstaly ve výlučně domácí péči jen do tří let.

Studie| Abstrakt | Video AV ČR | Vy se ptáte

Kdo v 1. vlně pandemie zachránil své zaměstnance? Analýza čerpání podpory programu Antivirus B

Štěpán Jurajda, Pavla Doleželová, Lucie Zapletalová

Studie 4 | 2021

Studie srovnává strukturu využití programu Antivirus B českými firmami v druhé čtvrtině roku 2020, tedy v průběhu první „jarní vlny“ epidemie covid-19. Srovnání je provedeno se strukturou ekonomiky a strukturou poptávkových šoků aproximovaných poklesem odpracovaných hodin oproti druhému kvartálu roku 2019. Studie dává příklad, jak tento typ programů do budoucna průběžně monitorovat.

Studie | Abstrakt

Výluka prezenční výuky během pandemie covid-19: odhad neviditelných ekonomických ztrát

Ole Jann, Daniel Münich, Lucie Zapletalová

Studie 2 | 2021

Studie na základě kvantifikovaných odhadů dopadů na vzdělanost a předpokladů ohledně pravděpodobných hodnot klíčových parametrů vyčísluje dopad jednoho týdne absolutní výluky školní výuky. Studii doplňuje Kalkulačka odhadu finančních ztrát způsobených výlukou prezenční výuky.

Studie | Abstrakt

IDEA Zpravodaj