Protivínský Tomáš

Rozdíly v přísnosti známkování žáků a dopady na vzdělanostní aspirace

Daniel Münich, Tomáš Protivínský

Studie 9 | 2022

Tato analýza odhaluje odlišnosti českých základních škol v přísnosti klasifikace žáků a ukazuje, že známky mají nezanedbatelný vliv na vzdělanostní aspirace žáků.

Studie | Abstrakt | Infografika | IDEA Talks

Kvalita práce učitelů, vzdělanost, ekonomický růst a prosperita České republiky

Jana Krajčová, Daniel Münich, Tomáš Protivínský

Studie 5 | Květen 2019

5,5 násobek dnešního HDP. Studie think-tanku IDEA vyčísluje, co by mohly v dlouhodobějším horizontu Česku přinést investice do vyšší kvality práce učitelů. Pokud by do této kvality Česká republika začala více investovat, mohla by v horizontu 80 let dosáhnout ekonomické úrovně Německa.

Studie,Abstrakt

Co skrývají známky na vysvědčení?

Daniel Münich, Tomáš Protivínský

Studie 1 | Leden 2018

Dívky v 9. ročníku ZŠ dosahují lepších známek než chlapci. V anonymně vyhodnocených testech na přijímacích skouškách na střední školy však zaostávají za chlapci v matematice.

Studie, Abstrakt

Dopad vzdělanosti na hospodářský růst: ve světle nových výsledků PISA 2012

Daniel Münich, Tomáš Protivínský

Studie 10 | Prosinec 2013

Mezinárodní šetření funkční gramotnosti PISA 2012 odhalilo mírné zlepšení českých žáků oproti roku 2009, ale přetrvávající velkou ztrátu proti roku 2003. V této studii kvantifikujeme dopady hypotetických scénářů vzdělávacích reforem na hrubý domácí produktu České republiky v horizontu příštích 80 let.

StudieAbstrakt

IDEA Zpravodaj