Korbel Václav

Pandemie covid-19 a sociálně-ekonomické nerovnosti ve vzdělávání

Miroslava Federičová, Václav Korbel

IDEA anti COVID-19 # 18

Školy byly kvůli pandemii covid-19 uzavřeny 11. března 2020 a od té doby byly nuceny přejít na výuku na dálku. Tyto nové okolnosti mohou, kromě jiného, ještě více prohloubit již tak značné nerovnosti ve vzdělávání, které v Česku patří k nejvyšším v Evropě. Ve studii se proto zaměřujeme na různé faktory, které by mohly ovlivnit průběh aktuální výuky na dálku a dopady na sociálně-ekonomické nerovnosti ve vzdělávání v Česku.

Studie

 

Pandemie covid-19 a sociálně-ekonomické nerovnosti ve vzdělávání

7. 5. 2020 IDEA anti COVID-19 # 18 | Autoři: Miroslava Federičová, Václav Korbel

Jak komunikovat vládní krizová opatření? Často je opakovat

1. 4. 2020 IDEA anti COVID # 10 | Autoři: Václav Korbel, Vladimír Novák, Michal Šoltés, Lukáš Tóth

Přístup domácností k nákaze a vládním opatřením: Aktuálně z terénu

25. 3. 2020 IDEA anti COVID-19 # 7 | Autoři: Václav Korbel, Vladimír Novák, Michal Šoltés, Lukáš Tóth

Zatížení školními domácími úkoly v České republice a srovnání se světem

Václav Korbel, Daniel Münich

Studie 3 | Duben 2019

Empirická studie ukazuje, že zatížení českých žáků domácími úkoly je v mezinárodním srovnání velmi nízké. Výzkum byl založen na datech z mezinárodních šetření TIMSS mezi žáky 4. a 8. tříd v přírodovědných předmětech a matematice. Ve 4. třídách stráví čeští žáci nad DÚ v průměru 13 minut na každou vyučovací hodinu, což je pod průměrem zúčastněných zemí.

StudieAbstrakt

IDEA Zpravodaj