Aktuálně

Doplňující analytický materiál autora ke studii o přijímačkách

24. 11. 2023 Pokračování přiběhu přijímaček na střední školy: Analytický doplněk ke studii "Přijímačky na střední školy: promyšlený mechanismus nebo velká národní loterie?"

 Analytický doplněk ke studii nabízí:

- Srovnání algoritmů, které jsou teď hlavní kandidáti pro použití k vyhodnocení přijímaček na jaře 2024.

- Detailní grafický popis průběhu algoritmů na realističtějších příkladech, které opět ilustrují rozdíly mezi nimi.

- Kompletní zdrojový kód těchto algoritmů dostupný na Githubu.

Určeno především pro zvídavé analytiky a zájemce o technické detaily párovacích algoritmů.

Analytický doplněk: https://tomasprotivinsky.cz/prijimacky/

Původní studie: https://idea.cerge-ei.cz/studies/prijimacky-na-stredni-skoly-promysleny-mechanismus-nebo-velka-narodni-loterie

Rozhovor s autorem v rámci IDEA Talks na Youtube:

 
 

Srovnání státního rozpočtu 2024 se stavem před krizí

23. 11. 2023 Nová studie „Analýza výdajů státního rozpočtu 2024 ve světle předkrizového roku 2019“ srovnává návrh státního rozpočtu pro rok 2024 schválený vládou s výsledky státního rozpočtu v roce 2019. O kolik vzrostou výdaje státního rozpočtu a jaký bude jejich reálný nárůst s přihlédnutím ke zvýšení cenové hladiny?

Více: Srovnání státního rozpočtu 2024 se stavem před krizí

 
 

Máme příliš mnoho vysokoškoláků?

13. 11. 2023 Nová studie „Máme příliš mnoho vysokoškoláků? Co lze vyčíst z celoživotních mzdových profilů“ srovnává celoživotní mzdové profily vysokoškolsky vzdělaných zaměstnanců různých generací a snaží se tak odpovědět na otázku, zda je současný český pracovní trh již vysokoškoláky přesycen. Vyplatí se veřejná podpora dalšího zvyšování podílu vysokoškolsky vzdělaných mladších generací v ČR?

Více: Máme příliš mnoho vysokoškoláků?

 
 

Rozšíření aplikace - srovnání publikační a citační výkonnosti

8. 11. 2023  Jak personálně velké jsou vědní obory různých zemí, jak velký mají země publikační výkon a citovanost ve špičkových časopisech a jaká je oborová publikační produktivita zemí?

Více: Rozšíření aplikace - srovnání publikační a citační výkonnosti

 
 

Přijímačky a výběr efektivního párovacího mechanismu

7. 11. 2023  Jak nejlépe přiřadit žáky podle výsledků na střední školy? Modelová situace ve videu používá percentily, ale stejně snadno lze použít i výsledky školních přijímacích zkoušek. Proč je výběr párovacího mechanismu důležitý a který je nejefektivnější? O tom hovoří Tomáš Protivínský v novém IDEA Talks s Davidem Klimešem

Více: Přijímačky a výběr efektivního párovacího mechanismu

 
 

IDEA Zpravodaj