Page 30 - IDEA Studie 05 2019 Dopady kvality prace ucitelu
P. 30

 Obrázek 4.4: IV. Reformní scénář generační výměny (změna tvaru rozdělení kvality práce učitelů) Panel A: Počáteční rozdělení kvality práce učitelů původní průměr kvalita práce učitelů Panel B: Výsledné rozdělení kvality práce učitelů v případě nízké kvality absolventů, tj. když noví učitelé budou rekrutováni pouze ze spodní části původního rozdělení kvality práce učitelů (spodních 33 %) původní průměr kvalita práce učitelů Panel C: Výsledné rozdělení kvality práce učitelů v případě vysoké kvality absolventů, tj. když noví učitelé budou rekrutováni pouze z horní části původního rozdělení kvality práce učitelů (horních 33 %) původní průměr kvalita práce učitelů    V tomto scénáři se předpokládá každoroční generační odchod 3 % učitelů z profese a jejich nahrazení mladými absolventy. V nereformní variantě IV.(i) jsou odcházející učitelé (z celého spektra KPU) nahrazováni jen učiteli ze spodní části původního rozdělení KPU (světle modrá část histogramu v Panelu A). To odpovídá situaci, kdy učitelská profese není nedostatečně atraktivní pro nadprůměrně disponované absolventy (Panel B). V reformní variantě IV.(ii) (Panel C) naopak přichází absolventi pouze z horní části původního rozdělení KPU (tmavě modrá část histogramu v Panelu A). To odpovídá zvýšené atraktivitě učitelské profese s možností 28 četnost učitelů četnost učitelů četnost učitelů 


































































































   28   29   30   31   32