Page 31 - IDEA Studie 05 2019 Dopady kvality prace ucitelu
P. 31

praktikování vysoké míry výběrovosti do ní. Reformní varianta IV.(ii) vede k postupnému zvyšování průměrné KPU v populaci učitelů. Vzhledem k tomu, že noví učitelé v něm mají vyšší než hraniční hodnotu KPU, průměrná úroveň KPU se postupně zvyšuje a podíl učitelů s KPU pod hraniční hodnotou postupně klesá. Toto zvyšování KPU má s ohledem na tempo generační výměny velmi dlouhodobý charakter a trvá tak dlouho, dokud přirozenou generační výměnou nedojde k náhradě posledního učitele pod hranicí KPU.  Obrázek 4.5: V. Reformní scénář kombinovaný (změna tvaru rozdělení kvality práce učitelů) Panel A: Počáteční rozdělení kvality práce učitelů původní průměr kvalita práce učitelů Panel B: Výsledné rozdělení kvality práce učitelů v případě, že noví učitelé budou rekrutováni pouze z horní části původního rozdělení kvality práce učitelů (horních 33 %) a zároveň bude docházet k mírnému zvyšování kvality práce všech učitelů původní průměr kvalita práce učitelů Panel C: Výsledné rozdělení kvality práce učitelů v případě, že noví učitelé budou rekrutováni pouze z horní části původního rozdělení kvality práce učitelů (horních 33 %) a zároveň bude docházet k výraznému zvyšování kvality práce u všech učitelů původní průměr kvalita práce učitelů    29 četnost učitelů četnost učitelů četnost učitelů 


































































































   29   30   31   32   33