Page 24 - IDEA Studie 07 2020 Grantova podpora UK
P. 24

GRANTOVÁ PODPORA A DOKTORSKÉ STUDIUM:
ANALÝZA DAT GRANTOVÉ AGENTURY UNIVERZITY KARLOVY IDEA 2020
Párování můţe pro ilustraci probíhat následovně: relativně vysokou šanci spárování budou mít studenti s projekty s podobným počtem získaných bodů, kteří studovali ve stejné skupině a začali ve stejném roce. Naopak je velmi nepravděpodobné, ţe se spárují studenti s projekty s 34 body a 55 body, kteří ţádali odlišnou finanční alokaci. Na základě spárování podpořených a nepodpořených studentů budeme schopni zjistit rozdíly v míře dokončení a délce studia.
  Používáme párovací proceduru, která k sobě hledá co nejpodobnější podpořené a nepodpořené studenty na základě charakteristik studentů a jejich výzkumných projektů.
Párování je provedeno metodologií odhadu nejbliţšího souseda (Caliendo a Kopeinig, 2009), která je hojně vyuţívanou v evaluačních studiích. Počet sousedů na spárování je zvolen v počtu čtyři podle doporučení Abadie a Imbens (2011). Jelikoţ tato metoda párování není jedinou moţnou, za účelem zjištění robustnosti výsledků přinášíme i odhady s pomocí jiných metod párování (jako je kernel a radius matching, inverse probability weighting), jejichţ výsledky můţe čtenář nalézt v Příloze.
Srovnání podpořených a nepodpořených projektů dokládá, ţe se skutečně liší, takţe párování je potřeba. Není překvapivé, ţe podpořené projekty získaly vprůměru od oponentů výrazně více bodů – 48,7 oproti 41,6. Nepodpořené projekty měly daleko častěji vysoký nesoulad mezi oponenty – 15 bodů a více. U podpořených projektů byl takový nesoulad u 9 % projektů, u nepodpořených je to 23 %. S tím souvisí, ţe průměrný počet oponentů u podpořených projektů byl niţší neţ u nepodpořených. To odráţí skutečnost, ţe při vyšším neţ 15bodovém nesouladu oponentů si musel zpravodaj vyţádat posouzení od třetího oponenta. Dále byly podpořené projekty plánované na delší období, měly více členů řešitelského týmu a ţádaly více peněz (všechny rozdíly jsou statisticky významné na 5% hladině). Podpořené projekty byly také podány častěji v niţším ročníku (Výsledky za všechny proměnné jsou v Tabulce A9). Výsledky zlogistické regrese ukazují, ţe úspěšnost statisticky významně predikuje především počet bodů od oponentů, ţádané náklady, deklarovaná délka projektu a skupina (Tabulka A10).
22




























































































   22   23   24   25   26