Page 23 - IDEA Studie 07 2020 Grantova podpora UK
P. 23

GRANTOVÁ PODPORA A DOKTORSKÉ STUDIUM:
ANALÝZA DAT GRANTOVÉ AGENTURY UNIVERZITY KARLOVY IDEA 2020
studenty s podobnými charakteristikami a podobně kvalitním výzkumem, se dá předpokládat, ţe úspěšnost absolvování u studentů bez grantové podpory byla podobná, jakou by měli studenti s grantovou podporou, kdyby hypoteticky podporu nezískali.
Přiřazení studentů a dopad grantové podpory na další studium odhadujeme metodou párování také známou jako metoda nejbližšího souseda.17 Její hlavní myšlenkou je, ţe se na základě stanovených charakteristik pro kaţdého studenta odhadne pravděpodobnost - skóre (mezi 0–1), ţe student získá podporu. Na základě skóre jsou k sobě následně spárováni podpoření a nepodpoření studenti. Na základě zjištění z předchozí části omezujeme párování na studenty s projekty, kteří získali více neţ 34 bodů. Jedná se totiţ o úroveň, od které existuje alespoň minimální pravděpodobnost, ţe bude projekt finančně podpořen (viz Graf 5 výše). Tím zajistíme, ţe nedojde na základě charakteristik ke spárování podpořených studentů s těmi nepodpořenými, kteří získali velmi nízký počet bodů, a mají tedy velmi odlišnou kvalitu. Ještě musíme brát v potaz, ţe řada studentů podala v průběhu studia více grantových projektů. Typicky studenti podali znovu návrh projektu, pokud při předešlém pokusu neuspěli. Hlavní analýza bude tudíţ odhadovat vztah mezi získáním grantové podpory a další studiem pro poslední grantový návrh projektu, který student v doktorském studiu podal. To je totiţ projekt, u kterého je vidět, jestli student grantovou podporu nakonec získal.
Párování studentů/projektů provádíme na základě následujících charakteristik: 1. Charakteristiky studentů
a. Skupina oborů (oblast výzkumu)
b. Ročník studia v době podání návrhu projektu 2. Charakteristiky projektů
a. Průměrný počet bodů získaných od oponentů
b. Bodový rozdíl mezi oponenty (vyšší neţ 15 bodů?)
c. Početoponentů
d. Poţadovaná finanční alokace na jeden projektový rok
(přirozený logaritmus)
e. Početlet,nakolikjeprojektţádán(1–3roky)
f. Projektový tým (jsou v grantové ţádosti uvedení spoluřešitelé?)
c. Rokpodáníprojektu
d. Celkový počet podaných projektových návrhů studenta v období
2010- 2013
17 Anglicky Propensity score matching – nearest neighbor. 21
  
















































































   21   22   23   24   25