Page 25 - IDEA Studie 09 2019 Platy ceskych ucitelu
P. 25

PLATY ČESKÝCH UČITELŮ: NOVÁ NADĚJE 2019
     Literatura
Federičová, M., Münich, D.(2014). Učení mučení aneb škola hrou? Srovnání obliby školy a matematiky pohledem mezinárodního šetření. Praha: IDEA Studie 5/2014 https://idea.cerge-ei.cz/files/IDEA_Studie_5_2014.pdf
Golsteyn, B. H. H., Vermeulen, S., de Wolf, I. (2016). Teacher Literacy and Numeracy Skills: International Evidence from PIAAC and ALL. De Economist, 164, 365-389.
Hanushek, E. A. (1971). Teacher Characteristics and Gains in Student Achievement: Estimation Using Micro Data. The American Economic Review, 61(2), 280-288.
Hanushek, E. A. (2011). The Economic Value of Higher Teacher Quality. Economics of Education Review, 30, 466-479.
Hanushek, E. A., Piopiunik, M., Wiederhold, S. (2018). The Value of Smarter Teachers: International Evidence on Teacher Cognitive Skills and Student Performance. The Journal of Human Resources, 0317-8619R1, published ahead of print July 9, 2018.
Hanushek, E. A., Rivkin, S. G. (2004). How to Improve the Supply of High Quality Teachers. Brookings Papers on Education Policy.
Hanushek, E. A., Rivkin, S. G. (2006). Teacher Quality. Chapter in Handbook of the Economics of Education, (2), Amsterdam: North Holland, 1052-1078.
Krajčová, J., Münich, D. (2018). Intelektuální dovednosti českých učitelů v mezinárodním a generačním srovnání, Praha: IDEA Studie 10/2018. https://idea.cerge-ei.cz/files/IDEA_ Studie_10_2018_Intelektualni_dovednosti_ceskych_ucitelu/mobile/index.html
Krajčová, J., Münich, D., Protivínský, T. (2019). Kvalita práce učitelů, vzdělanost, ekonomický růst a prosperita České republiky, Praha: IDEA Studie 5/2019. https://idea.cerge-ei.cz/files/ IDEA_Studie_05_2019_Dopady_kvality_prace_ucitelu/IDEA_Studie_05_2019_Dopady_ kvality_prace_ucitelu.html#p=1
Münich, D. (2017a). IDEA PRO VOLBY 2017. Nízké platy učitelů: hodně drahé šetření, Praha: IDEA Studie 10/2017. https://idea.cerge-ei.cz/files/IDEA_Studie_10_2017_Platy_ucitelu/ IDEA_Studie_10_2017_Platy_ucitelu.html#p=1
Münich, D. (2017b). IDEA PRO VOLBY 2017. Platy učitelů ve volebních programech: přehled a rozbor, Praha: IDEA Studie 13/2017. https://idea.cerge-ei.cz/files/IDEA_Studie_13_2017_ Platy_ucitelu_II/IDEA_Studie_13_2017_Platy_ucitelu_II.html#p=1
Rockoff, J. E. (2004). The Impact of Individual Teachers on Student Achievement: Evidence from Panel Data. The American Economic Review, 94(2), 247-252.Van der Grift, W. (2007). Quality of Teaching in Four European Countries: A Review of the Literature and Application of an Assessment Instrument. Educational Research, 49(2), 127-152.
          23




















































































   23   24   25   26   27