Page 20 - IDEA Studie 13 2017 Platy ucitelu II
P. 20

I D E A P R O V O L B Y 2 0 1 7
Platy učitelů ve volebních programech: přehled a rozbor
     Otázka 5: Do jaké míry je vhodné vyšších průměrných platů učitelů dosáhnout při zachování současného objemu veřejných prostředků vydávaných na školství cestou strukturálních úspor? (např. zvýšením průměrné velikosti tříd, zvýšením průměrné velikosti škol, optimalizací sítě škol, snížením ostatních provozních či investičních nákladů)
  ČSSD
     ANO
    KSČM
    TOP 09
     ODS
   KDU-ČSL
     STAN
   SPD
     Piráti
   Zelení
     Realisté
    Otázka 6: Do jaké míry má být případné výrazné navyšování učitelských platů realizováno paušálně podle let praxe (případně kariérních stupňů) a do jaké míry podle místních podmínek a potřeb z rozhodnutí vedení jednotlivých škol?
  ČSSD
     ANO
    KSČM
    TOP 09
     ODS
 Zvýšení netarifní části platu pro dobré učitele
  KDU-ČSL
     STAN
   SPD
     Piráti
   Zelení
     Realisté
 Posílíme nenárokovou složku platu oproti tarifní, aby měli ředitelé volné ruce v distribuci odměn za kvalitní výuku.
Větší volnost ředitelům v distribuci odměn.
   Otázka 7: Je vhodné a možné zvýšit atraktivitu učitelské profese cestou nefinančních bonusů, jakých a v jakém rozsahu?
    ČSSD
 Vytvoříme proto kvalitnější pracovní podmínky pro učitele, včetně skutečně důstojného platového ohodnocení. Zajistíme fungující podporu učitelů ve výkonu jejich profese a vytvoříme podmínky pro jejich kariérní růst.
Zlepšíme podmínky pro moderní vybavení škol a zajistíme dostatečné prostředky na další vzdělávání pedagogických pracovníků. Posílíme systém podpory učitelů a rodičů kvalitními poradenskými službami. Rozšíříme jejich kapacity tam, kde je to potřeba, a vybavíme je moderními prostředky péče o žáky, rodiče i učitele.
   ANO
    KSČM
  Snížíme administrativu na školách – učitel má učit, ne papírovat.
   TOP 09
 Podpoříme proto projekt dělené třídy, který umožní v řadě předmětů „dvourychlostní“ výuku při zachování principu rovného přístupu ke vzdělání.
   ODS
 Návrat kompetencí ředitelům škol a méně papírování
Jednodušší školský zákon, protože chceme jasná a jednoduchá pravidla
  KDU-ČSL
    STAN
 Po důkladném auditu provedeném již v prvním roce vlády nastavíme systém tak, aby byly školy zbavené zbytné byrokracie, hlášení, tabulek a souhrnů.
Urgentní opatření (1. rok vlády): Provedeme audit agend a podstatně zredukujeme byrokracii požadovanou po školských zařízeních.
  20





















































   18   19   20   21   22