Page 21 - IDEA Studie 13 2017 Platy ucitelu II
P. 21

I D E A P R O V O L B Y 2 0 1 7
Platy učitelů ve volebních programech: přehled a rozbor
    SPD
  Legislativně posílíme pozici pedagogických pracovníků a školy při řešení záškoláctví, šikany, násilí ve školách a udržení kázně obecně.
Prosadíme posílení právního postavení učitele v případě agrese proti jeho osobě.
Učitelé musí cítit právní podporu a ochranu při své odpovědné práci. Zákonní zástupci musí nést plnou odpovědnost za chování svých dětí. Skončí doba, kdy učitel je beztrestně urážen. Podpoříme snížení věku trestní odpovědnosti.
   Piráti
  Ubereme učitelům nadbytečné papírování.
   Zelení
 Budeme také prosazovat, aby součástí kariérního řádu pro vyučující na základních a středních školách bylo nárokové tvůrčí volno každý pátý rok v délce minimálně šesti měsíců.
Vyučující i ředitele a ředitelky škol zbavíme zbytečné administrativní zátěže a poskytneme jim perspektivu platového postupu, dalšího vzdělávání, mentoringu a supervize. Zavedeme nárokové tvůrčí volno pro vyučující na ZŠ a SŠ. Budeme také prosazovat, aby součástí kariérního řádu pro vyučující na základních a středních školách bylo nárokové tvůrčí volno každý pátý rok v délce minimálně šesti měsíců.
Na všech stupních škol je problém s bariérami. Základní a střední školy nemají dostatek podpory pro začlenění žactva s některými formami znevýhodnění do běžných škol, a to především pro zajištění speciálních pedagogických a asistentských sil. Proto posílíme financování asistentů a asistentek vyučujících z centrálního rozpočtu tak, aby bylo možné asistentské síly více využívat a výuka díky tomu mohla probíhat ve třídách
s menším počtem žáků a žákyň.
Na základních školách vytvoříme finanční podmínky pro individuální práci v malých žákovských skupinách. Posílíme svobodu vyučujících ve školních vzdělávacích programech, zvláště v oblasti časových a tematických plánů (časové rozlišení by mělo být orientační, měla by se zohledňovat situace jednotlivých tříd z důvodů pedagogických, sociálních či psychologických).
Pro vzdělávací materiály a výstupy podpořené z veřejných projektových zdrojů budeme požadovat aplikování principů universal design (design pro všechny) a zasadíme se o publikování informací z oblasti vzdělávání
ve formátu otevřených dat.
   Realisté
    21

















































































   19   20   21   22   23