Page 10 - IDEA Efektivni zpusob komunikace vladnich pokynu COVID19 duben2020 10
P. 10

JAK KOMUNIKOVAT VLÁDNÍ KRIZOVÁ OPATŘENÍ? ČASTO JE OPAKOVAT IDEA 2020
 V další otázce měli respondenti vyhodnotit, zda by u každé z následujících čtyř činností šli ven:
1) nutný nákup jídla,
2) vynesení tříděného odpadu,
3) preventivní kontrola u zubaře a 4) rodinná oslava.
Možné odpovědi byly: jasně, možná a určitě ne. Graf 2 zobrazuje průměrný počet z těchto činností, které respondenti považují za natolik důležité, že by kvůli nim šli ven nebo o tom uvažovali, tj. odpověděli jasně nebo možná.
Ve skupinách, kterým byla připomenuta vládní nařízení, je počet činností, kvůli kterým by lidé uvažovali jít nebo jistě šli ven, významně nižší. Připomenutí informací tedy vedlo k tomu, že lidé přehodnotili, jaké činnosti jim stojí za to, aby šli ven. Rozdíl mezi skupinou A a ostatními skupinami dohromady je statisticky významný. 11
Rozdíl v chování skupiny A bez připomenutí vládních nařízení oproti ostatním skupinám je především v tom, že lidé ve skupinách, které dostaly informace, zařadili více činností z kategorie možná do kategorie určitě ne. Typický člověk by se choval následovně:
Činnosti, které považuje za velmi důležité, by dělal vždy a je jedno, zda a jak bychom mu připomněli vládní pokyny. Pro skupinu činností, které jsou méně důležité, záleží, vjaké skupině dotyčný člověk je. Pokud je ve skupině A, a nedostal tedy žádnou připomínku, odpoví, že by ty činnosti možná uskutečnil. Pokud mu ale připomeneme pokyny vlády, pak si to rozmyslí a těchto méně důležitých činností se vzdá, tj. odpoví určitě ne.
     11 p-hodnota z Wilcoxon rank-sum 0,04.
8
























































































   8   9   10   11   12