Page 13 - IDEA Efektivni zpusob komunikace vladnich pokynu COVID19 duben2020 10
P. 13

JAK KOMUNIKOVAT VLÁDNÍ KRIZOVÁ OPATŘENÍ? ČASTO JE OPAKOVAT
IDEA 2020
 Graf 4: Ochota jít ven a důvěra ve vládní kroky
Počet činností, pro které by lidé šli ven nebo zvažovali, že půjdou
2,8
2,6
2,4
2,2
2,0
Respondenti byli náhodně rozděleni do pěti skupin (A–E), viz legenda.
Každá skupina je rozdělena do tří podskupin podle úrovně důvěry ve vládní kroky. Úsečky značí 95% intervaly spolehlivosti.
Zjišťovali jsme, jak dlouho by lidé byli ochotni zůstat doma a odpustit si venkovní aspolečenské aktivity, pokud by to situace vyžadovala. Ukázalo se, že připomenutí vládních opatření nemění ochotu lidí vzdát se společenských akcí na delší dobu, pokud by současný stav měl přetrvávat. Respondenti mohli vybírat ze čtyř možností: vůbec, pár dní, tak 2 týdny, a 1–2 měsíce. Graf 5 zobrazuje podíl lidí v každé skupině, kteří by byli ochotni zůstat doma 1 až 2 měsíce. Přestože ve všech skupinách, kterým byly připomenuty vládní pokyny, je podíl ochotných vyšší, celkový rozdíl mezi skupinou A – žádné informace a ostatními skupinami je malý a je na hranici statistické významnosti.12
                                 12 p-hodnota z Wilcoxon rank-sum je 0,13.
ABCDE
Bez připomínky Vláda Spol. normy Externality Zdr. hrozby
Nízká úroveň důvěry Střední úroveň důvěry Vysoká úroveň důvěry
    11
Počet činností

















































































   11   12   13   14   15