Page 71 - IDEA_Studie_02_2019_Elektromobily
P. 71

Pro odhad používáme mixed logit (někdy nazýván také „random parameter logit“), který umožňuje analyzovat (nepozorovanou) heterogenitu v preferencích a také nevychází z poměrně striktního předpokladu nezávislých irelevantních alternativ (IIA). Kromě vektoru TECH a dobíjecí infrastruktury BEV, které jsou náhodné, předpokládáme, že všechny ostatní faktory jsou fixní (povšimnete si, že místo fixní hodnoty koeficientů užitkové funkce u vektoru TECH je vektor koeficientů α specifický pro respondenty popsaný dolním indexem i)14.
Z odhadnutých koeficientů užitkové funkce je odhadnuta implicitní hodnota ochoty platit v Kč pro každý atribut technologie n jako                                 . V modelu, který kontrolu efekt záměru pro nový automobil a záměr si pořídit automobil na elektrický pohon nebo CNG, je v odhadu průměrné ochoty platit všechny relevantní koeficienty, například ochota platit pro segment, který plánuje si koupit nový automobil a se stanoveným úmyslem vzít v úvahu i automobil na elektrický pohon, je průměrná ochota platit pro konstantu pro BEV rovna                                                                                   .
   14 Na rozdíl od podmíněného logitu („conditional logit“), který předpokládá fixní parametry užitkové funkce, mixed logit předpokládá náhodně distribuované parametry s předem daným rozložením. V našem modelu předpokládáme normálně rozdělené koeficienty všech náhodných atributů.
69































































































   69   70   71   72   73