Page 75 - IDEA_Studie_02_2019_Elektromobily
P. 75

Tabulka A2. Odhad ochoty platit v Kč pro jednotlivé charakteristiky osobního automobilu
 INFR rychlé dobíjení INFR rychlé dobíjení INFR rychlé dobíjení INFR rychlé dobíjení parkování
BEV BEV CNG CNG
dálniční známka
pruhy ve městech elektroinstalace
domácí plnička CNG DOBÍJENÍ rychlé PHEV DOBÍJENÍ rychlé BEV DOBÍJENÍ normální PHEV DOBÍJENÍ normální PHEV DOBÍJENÍ normální BEV DOBÍJENÍ normální BEV
Jednotka
1 Kč / km
1% snížení oproti CV 1% snížení oproti CV 100 km dojezdu 100 km dojezdu 100 km dojezdu 100 km dojezdu střední pokrytí velké pokrytí střední pokrytí velké pokrytí střední pokrytí velké pokrytí střední pokrytí velké pokrytí střední pokrytí velké pokrytí
1 hod.
1hod.
Kč/1hod. pro [30 min, 1 h] Kč/1hod. pro [2 h, 3 h, 4 h] Kč/1hod. pro [2 h, 4 h] Kč/1hod. pro [6 h, 8 h, 10 h]
záměr si koupit auto do tří let (nová i ojetá auta)
záměr si koupit nové auto
ojeté auto nebo neví
  CNG
HV
PHEV
BEV
Provozní náklady
Emise znečisťujících látek Emise skleníkových plynů DOJEZD na benzín/naftu DOJEZD na zemní plyn DOJEZD na elektřinu PHEV DOJEZD na elektřinu BEV INFR pomalé dobíjení PHEV INFR pomalé dobíjení PHEV INFR rychlé dobíjení PHEV INFR rychlé dobíjení PHEV INFR pomalé dobíjení BEV INFR pomalé dobíjení BEV
průměr
-250 944 *** -177 733 *** -202 611 *** -413 487 *** -53 242 ***
462 * 741 *** 2 413 ***
1 057 7 898
21 612 *** -5 389
767 3 065 -3 225
39 444 * 34 233 **
-10 108 8 071 12 750 354
19 664 *** 19 110 ***
3 305
23 973 ** 26 724 ** 93 508 **
-19 801 -24 958 -6 744 -5 938 -1 184
sm. odch.
32 647 20 211 40 202 66 741 5 158 261 274 442 1 749 12 259 4 951 10 693 10 070 9 823 10 653 20 511 17 414 16 113 15 595 9 946 10 089 6 571 6 260 7 366 9 422 11 143 36 982 22 854 19 566 4 770 8 329 3 020
průměr
-356 008 -274 490 -276 398 -524 262
-51 858 1 314 1 994 1 637 -181 34 767 28 273 -228 -14 310 10 025 22 349 65 956 49 088 -14 005 -3 613 8 938 3 974 36 603 15 357 9 739 42 183 36 268 57 531 22 854 -59 890 -10 751 -21 229 -8 611
sm. odch.
*** 96 801 *** 59 221 *** 64 174 *** 131 206 *** 8 870 ** 586 *** 624
* 930 3 703 27 514 *** 10 007 25 227 21 478 20 886 23 096 42 451 69 292 41 436 35 656 21 056 20 691 ** 14 325 12 900 16 194 ** 20 001 23 773 77 763 54 698 50 917 10 197 21 631 6 971
průměr
-163 980 *** -118 760 *** -134 720 ***
-302 205 *** -46 106 ***
113
211
2 247 *** 1 523
563
15 302 **
-10 607 2 927 -2 755 -13 032 -9 226 14 025 -19 101 -21 570 11 752 -694
12 187 * 15 727 **
627 11 327
19 583 *
93 233 ** -22 659
-22 818
-6 071 -1 205 1 100
sm. odch.
21 583 18 738 30 685 107 262 5 319 266 278 457 1 666 12 665 6 951 11 342 10 550 10 153 11 516 25 747 29 370 22 963 52 004 9 244 9 620 6 627 6 296 7 183 10 099 10 534 38 324 25 435 21 111 4 762 11 060 3 228
 Pozn. Dosažená hladina statistické významnosti je označena hvězdičkami: *** 1 %, * 5 %, * 10 %.
CV značí osobní automobil na konvenční pohon (benzín, naftu, nebo LPG). INF je infrastruktura pro dobíjení baterií U normálního dobíjení baterií se předpokládá rozdílná ochota platit pro kratší čas (do 1 hod. u PHEV, do 4 hod. u BEV) a u PHEV a 6–8 hod u BEV).
nebo plnění CNG. delší čas (2–4 hod.
73





































   73   74   75   76   77