Page 26 - IDEA Studie 02 2023 Pandemie a ocekavani
P. 26

PANDEMIE A OČEKÁVÁNÍ RODIČŮ OHLEDNĚ NÁVRATNOSTI INVESTIC DO VZDĚLÁVÁNÍ DĚTÍ IDEA 2023  Tabulka A3 – Rozdíly charakteristik rodičů podle pořadí vynikající/podprůměrná škola          Poř. 1 Žena 55,68 Poř. 2 55,53 43,22 Poř. 1 57,44 44,22 28,37 71,63 20,76 44,64 34,6 75 25 61,25 33,91 4,15 0,69 288 Poř. 2 55,67 43,58 29,08 70,92 23,76 40,43 35,82 78,01 21,99 Poř. 1 55,49 44,72 28,9 71,1 20,31 46,48 33,2 74,51 25,49 Poř. 2 54,07 43,87 29,27 70,73 22,36 39,84 37,8 77,64 22,36 60,57 33,33 4,07 2,03 246 Poř. 1 54,32 45,19 29,14 70,86 17,99 46,04 35,97 76,26 23,74 58,27 36,33 4,32 1,08 277 Poř. 2 55,38 44,14 30 70 22,31 42,69 35 77,69 22,31 60 34,23 4,23 1,54 260 Věk Stupeň vzdělávání dítěte 43,91 1. stupeň 2. stupeň Vzdělání rodiče Bez maturity Středoškolské s maturitou Vysokoškolské Typ školy Veřejná Soukromá Počet dětí v rodině Jedno Dvě Tři 4,05 Čtyři a více 0,81 1,35 Počet pozorování 370 371 Duben 2020 Červen 2020 Září 2020 Duben 2021 28,38 71,62 76,22 23,78 61,08 34,05 29,38 70,62 78,71 21,29 20,81 43,51 35,68 25,07 41,51 33,42 59,57 34,77 4,31 60,28 33,69 4,26 62,5 33,59 3,13 1,77 0,78 282 255                  Poznámky: Charakteristiky rodičů a jejich dětí zapojených do jednotlivých vln šetření. Graf A1: Změna v odpovědích rodičů ohledně kvality základního školství v ČR a aspirací rodičů Kvalita ZŠ Aspirace   20 15 10 5 0 Duben 2020 Červen Září Duben 2020 2020 2021 0 -5 -10 -15 Duben 2020 Červen 2020 Září Duben 2020 2021                                             Poznámky: Sloupečky zobrazují koeficienty z regresní analýzy s individuálními fixními 2 865 pozorováními. Úsečky představují konfidenční intervaly. Standardní chyby klastrované na úrovni jednotlivce. Pozorování vážená podle popisu v sekci Data a metodologie. Vysvětlovaná proměnná je podíl rodičů, kteří odpověděli určitě ano nebo spíše ano na otázku, jestli je kvalita základního školství v ČR celkově dobrá. Vysvětlovaná proměnná u aspirací je podíl rodičů, kteří odpověděli, že by chtěli, aby jejich dítě dosáhlo alespoň vysokoškolského vzdělání. 24 Procentní body Procentní body 


































































































   24   25   26   27   28