Page 9 - IDEA Studie 6 2016 Sebeduvera tridy
P. 9

Obr. 3. Rozdělení výsledků z matematiky – přihlášení žáci oproti nepřihlášeným žákům.
                               -4 -2 0 2 4
nepřihlášení žáci přihlášení žáci
 Zdroj: vlastní výpočty
Diskuse a závěr
Vtéto studii prezentujeme závěry, které ukazují, že při zvyšujícím se počtu přihlášených žáků k přijímacím zkouškám na víceleté gymnázium ve třídě klesá ostatním spolužákům, zejména pak dívkám, sebedůvěra vmatematice. Tento výsledek platí i ve zohlednění individuálních matematických schopností a průměrných matematických schopností ve třídě i dalších výše uvedených individuálních charakteristik. U žáků, kteří se nepřihlásili k přijímacím zkouškám a jsou ve třídě, kde je vysoká míra konkurence (tj. ve třídě, kde se přihlásilo 5 a více žáků), je tedy pravděpodobnost, že se u nich vyskytne pokles sebedůvěry v průměru o 7 % vyšší než u žáků ve třídách, kde není žádný přihlášený žák.
Co se týče genderových rozdílů, má konkurenční prostředí ve třídě dopad zřejmě zejména na děvčata, přičemž u chlapců nemá na sebedůvěru úroveň konkurence ve třídě zřejmě žádný měřitelný dopad. Pravděpodobnost poklesu sebedůvěry u dívek
7
0
.2 .4 .6
Hustota
























































































   7   8   9   10   11