Page 2 - IDEA Studie 9 2022 Prisnost znamkovani
P. 2

                                                O AUTORECH | ABOUT THE AUTHORS Daniel Münich Působí na společném akademickém pracovišti Univerzity Karlovy a Akademie věd ČR CERGE-EI, kde se kromě výuky a vedení akademického think-tanku IDEA zabývá empirickými výzkumy v oblasti ekonomie trhu práce, ekonomie vzdělávání a školství, hodnocení výzkumu a dopadů veřejných politik. Dlouhá léta působil jako seniorní expert v oblastech školství a trhy práce pro Evropskou komisi, vede národní tým celoevropského projektu Euromod, je odborným členem poradní komise pro hodnocení dopadů regulace při Legislativní radě vlády (RIA) a členem Národní ekonomické rady vlády (NERV). Od ledna 2022 zastává funkci prezidenta České společnosti ekonomické. Daniel works as an Associate Professor at CERGE-EI — a joint academic workplace of Charles University and the Czech Academy of Sciences. He pursues research on the economics of the labor market, education, and schooling. He also focuses on evaluations of the impacts of public policies and on research evaluation. For several years he has served as a senior expert in the European Union’s EENEE think tank, which is sponsored by the European Commission. He currently leads the Czech national team for the Euromod project, and is an expert member of the National Economic Council of the Government, and the Czech Government Legislative Council’s Advisory Committee for Regulatory Impact Assessment. Since January 2022, he has been the President of the Czech Economic Society. Tomáš Protivínský Absolvoval magisterská studia v oborech psychologie a matematika-ekonomie na Masarykově univerzitě v Brně, následně také MA studium na CERGE-EI, během kterého se výzkumně zaměřil na ekonomii vzdělávání. Dříve působil jako analytik v Centru občanského vzdělávání při Univerzitě Karlově, v současnosti pracuje jako kvantitativní výzkumník ve finanční firmě v Londýně. Tomáš completed master’s degree studies in Psychology and Mathematics – Economics at Masaryk University in Brno, followed by MA study at CERGE-EI, during which he focused on the economics of education. Previously, he worked as an analyst at the Center for Civil Education at Charles University, and he currently works as a quantitative researcher at a London-based financial firm. Upozornění: Tato studie reprezentuje pouze názory autorů, a nikoli oficiální stanovisko Národohospodářského ústavu AV ČR, v. v. i. či Centra pro ekonomický výzkum a doktorské studium UK v Praze (CERGE). Warning: This study represents only the views of the authors and not the official position of the Charles University in Prague, Center for Economic Research and Graduate Education as well as the Economics Institute of the Czech Academy of Sciences, v. v. i. Rozdíly v přísnosti známkování žáků a dopady na vzdělanostní aspirace Studie 9/2022 © Daniel Münich, Tomáš Protivínský Národohospodářský ústav AV ČR, v. v. i., 2022 ISBN 978-80-7344-639-0 (Národohospodářský ústav AV ČR, v. v. i.)                                                                                                                                               


































































































   1   2   3   4   5