Page 24 - IDEA Studie 10 2017 Platy ucitelu
P. 24

I D E A P R O V O L B Y 2 0 1 7 Nízké platy učitelů: hodně drahé šetření
 Zdroje
Bacelod, M. B. (2007). Do alternative opportunities matter? The role of female labour markets in the decline of teacher quality. Review of economics and statistics, 89(4), pp. 737-751.
Corcoran S. P., Evans W. N., Schwab R. M. (2004). Changing Labor-Market Opportunities for Women and the Quality of Teachers, 1957-2000, American Economic Review, vol. 94(2), 230-235,.
Dolton P., Marcenaro-Gutierrez, O. D. (2011). If you pay peanuts do you get monkeys? A cross-country analysis of teacher pay and pupil performance, Economic Policy, 26 (65): 5-55. DOI: https://doi.org/10.1111/j.1468-0327.2010.00257.x
Chingos, M., Peterson, M., Paul, E. (2011). It‘s easier to pick a good teacher than to train one: Familiar and new results on the correlates of teacher effectiveness, Economics of Education Review, 30(3), 449-465.
ČNB, 2014. Zpráva o inflaci III/2016.
https://www.cnb.cz/cs/menova_politika/zpravy_o_inflaci/2016/2016_III/index.html
Falch T., Johansen, K., Strøm, B. (2009). Teacher shortages and the business cycle. Labour Economics, Volume 16, Issue 6, 648–658.
de Ree, J., Muralidharan, K., Pradhan, M., Rogers, H. (2015). Double for Nothing? Experimental Evidence on the Impact of an Unconditional Teacher Salary Increase on Student Performance in Indonesia,  NBER Working Paper No. 21806.
Hoxby, C. M., Leigh, A. (2004). Pulled Away or Pushed Out? Explaining the Decline of Teacher Aptitude in the United States, American Economic Review. Apr 2004, Vol. 94, No. 2: 236-240.
Heckman, J. J. (2012). The Case for Investing in Disadvantaged Young Children, EENEE Policy Brief  1/2012. http://www.eenee.de/dms/EENEE/Policy_Briefs/PolicyBrief1-2012.pdf
ISPV, (2016). Informační systém o průměrném výdělku: Platová sféra, rok 2016, Trexima. http://www.mpsv.cz/cs/1934
MF ČR, (2016). Makroekonomická predikce České republiky – červenec 2016, Internet: http://www.mfcr.cz/cs/verejny-sektor/makroekonomika/makroekonomicka-predikce/2016/ makroekonomicka-predikce-cervenec-2016-25705
Münich, D., Protivínský, T, (2013). Dopad vzdělanosti na hospodářský růst: ve světle nových výsledků PISA 2012, Studie IDEA 10/2013. https://idea.cerge-ei.cz/files/IDEA_Studie_10_2013.pdf
Münich, D., Ondko, P., Straka, J. (2012). Dopad vzdělanosti na dlouhodobý hospodářský růst a deficity důchodového systému, Studie IDEA 2/2012. https://idea.cerge-ei.cz/documents/Studie_2012_02_Vzdelanost.pdf
Münich, D., Straka, J., (2012). Být či nebýt učitelem: platy českých učitelů pohledem nákladů ušlých příležitostí a širší souvislosti, Studie IDEA 5/2012. http://idea.cerge-ei.cz/documents/kratka_studie_2012_05.pdf
Münich, D., Perignáthová, M., Zapletalová, L., Smolka V., (2015). Platy učitelů českých základních škol: setrvale nízké a neatraktivní, Studie IDEA 4/2015. http://idea.cerge-ei.cz/files/IDEA_Platy_ucitelu/IDEA_Platy_ucitelu_studie.html
Münich, D., Rivkin S., (2015). Analysis of incentives to raise the quality of instruction, EENEE Analytical  Report No. 26. ISBN 978-92-79-49402-4. Luxembourg: Publications Office of the European Union. http://www.eenee.de/dms/EENEE/Analytical_Reports/EENEE_AR26.pdf
OECD (2014), Education at a Glance 2015, 2016: OECD Indicators, OECD Publishing. http://dx.doi.org/10.1787/eag-2015-en
Nagler, M., Piopiunik, M. a West R. M., (2015). Weak Markets, Strong Teachers: Recession at Career Start and Teacher Effectiveness, NBER Working Paper No. 21393. http://www.nber.org/papers/w21393
TALIS (2013). Národní zpráva šetření TALIS 2013, Zpracovali: Vendula Kašparová, Simona Boudová,  Martina Ševců, Petr Soukup. http://www.csicr.cz/html/TALIS2013-NZ/flipviewerxpress.html
              24












































































   22   23   24   25   26