Page 15 - IDEA Studie 11 2016 Darci politickych stran a verejne zakazky
P. 15

    vybíráme kategorie firem, ve kterých jsou dárci i ne-dárci zastoupeni v dostatečném počtu. Zaměřujeme se na stavební zakázky, ve kterých je podíl dárců stran nejvyšší.
Tabulka 4: Srovnání zadávacích řízení pro homogenní skupiny dárců a ne-dárců
Dárci Ne-dárci (%) (%)
Společnosti s ručením omezeným, 0 – 19 zaměstnanců, nefinanční soukromé národní podniky, stavební zakázky
                             9,3
 18,8
 10,3 76,3
 4,3 69,9 2,2
 2,1
Otevřené řízení
Užší řízení
Zjednodušené podlimitní řízení Jednací řízení s uveřejněním Jednací řízení bez uveřejnění
2,1 4,9
       Akciové společnosti, 20 –49 zaměstnanců, nefinanční soukromé národní podniky, stavební zakázky
 Otevřené řízení
Užší řízení
Zjednodušené podlimitní řízení Jednací řízení s uveřejněním Jednací řízení bez uveřejnění
23,2 1,8
58,1 1,8 0
32,3 9,7
 67,9
     5,4
   0
  Akciové společnosti, 50 –199 zaměstnanců, nefinanční soukromé národní podniky, stavební zakázky
Otevřené řízení
Užší řízení
Zjednodušené podlimitní řízení Jednací řízení s uveřejněním Jednací řízení bez uveřejnění
Tabulka 4 ukazuje, že i při srovnání relativně homogenních skupin dárců a ne-dárců měli dárci politických subjektů podstatně vyšší sklon vyhrávat méně transparentní zakázky. Při porovnání českých soukromých společností s ručením omezeným s méně než 20 zaměstnanci vyhrávali dárci víc zakázek v užším řízení (10,3 % vs. 4,3 %) a zjednodušeném podlimitním řízení (76,3 % vs. 69,9 %) na úkor otevřeného řízení.
 23,6 24,5
 10,9
 17,7
 60,0
 52,5 0,4 4,9
   0,6 4,9
            13
































































   13   14   15   16   17