Page 26 - IDEA Studie 12 2019 Kvalita reditelu skol
P. 26

MEZINÁRODNÍ SROVNÁNÍ ŘEDITELŮ ŠKOL: ČESKÉ ADMINISTRATIVNÍ INFERNO 2019
     Literatura
Branch, G., Hanushek, E., Rivkin, S. G. (2012). Estimating the Effect of Leaders on Public Sector Productivity: The Case of School Principals. NBER Working Papers, 17803.
Coelli, M., Green, D. (2012). Leadership effects: School principals and student outcomes. Economics of Education Review, 92-109.
ČŠI (2012). Souhrnné poznatky ČŠI z průběhu a výsledků konkurzů na ředitele ve školním roce 2011/2012. Česká školní inspekce: Praha.
ČŠI (2018). Výroční zpráva ČŠI (2017/2018): Konkurzy na ředitele škol a školských zařízení v období od 1. 3. 2018 do 31. 7. 2018. Česká školní inspekce: Praha.
Hallinger, P., Murphy, J. (1986). The Social Context of Effective Schools. American Journal of Education, 94 (3).
Hanushek, E. A., Link, S., Woessmann, L. (2013). Does school autonomy make sense everywhere? Panel estimates from PISA. Journal of Development Economics, 104.
Hřebecký, M. (2019). Hledání obsahu role zřizovatele aneb Čí je škola a kdo ji řídí? Řízení školy: https://www.rizeniskoly.cz/cz/aktuality/hledani-obsahu-role-zrizovatele-aneb-ci-je-skola- a-kdo-ji-ridi.a-5811.html?utm_medium=email&utm_source=newsletter&utm_campaign =rizeni-skoly-14-2019&utm_content=online
Krüger, M., Scheerens, J. (2012). Conceptual perspectives on school leadership. In J. Scheerens (Ed.), School leadership effects revisited: Review and meta-analysis of empirical studies. Dordrecht: Springer.
OECD (2001). What works in Innovation in Education. Centre for Educational Research and Innovation. OECD: Paris.
OECD (2009). Creating effective teaching and learning environments: First results from TALIS. OECD: Paris.
OECD (2016). PISA 2015 Results (Volume II): Policies and Practices for Successful Schools. PISA, OECD Publishing: Paris.
OECD (2018a). Responsive School Systems: Connecting Facilities, Sectors and Programmes for Student Success. OECD Reviews of School Resources, OECD Publishing: Paris.
OECD (2018b). Education at a Glance 2018: OECD Indicators. OECD: Paris.
Pont, B., Nusche, D., Moorman, H. (2008). Improving School Leadership, Volume 1: Policy and Practice. OECD Publishing: Paris. http://dx.doi.org/10.1787/9789264044715-en.
Prokop, D. a Dvořák, T. (2019). Analýza výzev vzdělávání v České republice. Nadační fond Eduzměna.
24

















































































   24   25   26   27   28