Page 19 - IDEA Studie 03 2019 Zatizeni domacimi ukoly
P. 19

           BWA
QAT
YEM
QAT GHA
0 10 20 30 40 10 15 20 25 30 Časové zatížení DÚ na jednu vyučovací hodinu Časové zatížení DÚ na jednu vyučovací hodinu
Evropa mimoevropské země Evropa mimoevropské země
(a) Žáci ve šČkesokálárecphublsikalepšími rvegýrseslneí dpřkímykajsou méně zatěžovániČDesÚká ,re(pbub)likŽa ákům vregršeksnoí plřáímckha s lepšími
výsledky trvá vypracování DÚ kratší dobu. Mezi těmito interpretacemi však nelze rozlišit.
Zdroj: Vlastní výpočty na datech TIMSS 2007
První z obou vysvětlení však lze podrobit dalšímu zkoumání tak, že se podíváme pouze na rozdíly v rámci jednotlivých škol (tzv. fixní-efekty škol). Odhadnuté hodnoty označené v Grafech 6 a 7  jako „Rozdíly v rámci škol“ se od „Rozdílů v rámci zemí“ moc neliší. Vztah mezi četností, resp. délkou DÚ a test skóre zůstává negativní. Žáci s vyšším skóre v testu jsou méně zatíženi DÚ. Velikost obou koeficientů je však v případě ČR velmi malá a vztah je zde tedy velmi slabý.
 Graf 6 – Vztah mezi četností zadávání domácích úkolů a test skóre žáků odhadnutý různými metodami (na základě různých rozdílů)
1 0 -1 -2 -3 -4 -5
-6 Rozdíly mezi
zeměmi
ČR, 4. třída
ČR, 8. třída
Svět, 4. třída
Svět, 8. třída
     Zdroj: Vlastní výpočty na datech TIMSS 2007
Rozdíly v rámci zemí
Rozdíly v rámci škol
Rozdíly mezi předměty pro jednotlivé žáky
Graf 7 – Vztah mezi četností zadávání domácích úkolů a test skóre žáků odhadnutý různými metodami (na základě různých rozdílů)
0 -1 -2 -3 -4 -5 -6 -7
Rozdíly mezi zeměmi
ČR, 4. třída
ČR, 8. třída
Svět, 4. třída
Svět, 8. třída
      Zdroj: Vlastní výpočty na datech TIMSS 2007
Rozdíly v rámci zemí
Rozdíly v rámci škol
Rozdíly mezi předměty pro jednotlivé žáky
17
Rozdíl ve skóre Rozdíl ve skóre
300
300






























































   17   18   19   20   21