Page 28 - IDEA Studie 05 2019 Dopady kvality prace ucitelu
P. 28

Populační průměry za všechny země Populační průměry za všechny země  Obrázek 4.0: I. Střední nereformní scénář a II. Optimistický nereformní scénář (stagnace) na základě historického vývoje PISA skóre českých žáků 530 520 510 500 490 480 470 460   2003 2006 2000 2012 2009 2015       HISTORICKÝ VÝVOJ   NEREFORMNÍ SCÉNÁŘE BUDOUCÍHO VÝVOJE           2000 2015 2030 2045 2060 2075 Pozn.: Časová řada gramotnosti v přírodních vědách je konzistentní pouze od roku 2006 a matematické gramotnosti od roku 2003. Rok  Obrázek 4.1: I. Nereformní střední scénář (autonomní posun rozdělení kvality práce učitelů doleva) nový průměr původní průměr kvalita práce učitelů    V tomto scénáři nedochází k dalšímu vzdělávání stávajících učitelů a navíc se rozdělení KPU v populaci učitelů v budoucnosti posouvá doleva, což se následně promítá do klesajících průměrnýchtest-skóOrebžrákzůe.k4.2:II.Nereformníoptimistickýscénář (rozdělení kvality práce učitelů zůstává zachováno) nový průměr = původní průměr 26 STAGNACE AUTONOMNÍ VÝVOJ četnost učitelů četnost učitelů Průměr matematické a přírodovědní gramotnosti PISA 


































































































   26   27   28   29   30