Page 13 - IDEA Studie 1 2018 Co skryvaji znamky
P. 13

Graf 5b: Průměrná skóre v matematickém testu podle pohlaví žákaa podle známky z matematiky na posledním vysvědčení pro podskupinu žáků odolných vůči stresu.
 18 16 14 12 10
8 6 4 2 0
                          12345
Dívky Chlapci
  Odlišné postoje k předmětům
Genderové rozdíly ve známkování by mohly být způsobeny genderovými rozdíly vpostojích žáků kdanému předmětu. Učitelé totiž mohou při známkování, i podle pravidel zavedených vyhláškou, zohledňovat i osobnostní charakteristiky žáků jako je averze vůči konkrétnímu předmětu.
Panely v grafu 6 ukazují rozložení postojů k českému jazyku a matematice mezi žáky na základě jejich vyjádření v dotazníku. Pro účely analýzy považujeme odpovědi 1–4 za projev averze vůči danému předmětu. V souladu s očekáváním 17 % dívek a 33 % chlapců vyjádřilo averzi vůči českému jazyku, 33 % dívek a 23 % chlapců averzi vůči matematice.
11


























































































   11   12   13   14   15