Page 14 - IDEA Studie 1 2018 Co skryvaji znamky
P. 14

Graf 6a: Relativní četnost postojů chlapců a dívek k českému jazyku, hodnota 1 znamená „zcela neoblíbený předmět“, hodnota 10 naopak „nejvíce oblíbený předmět“.
 25 % 20 % 15 % 10 %
5% 0%
       1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Dívky Chlapci
  Graf 6b: Relativní četnost postojů chlapců a dívek k matematice, hodnota 1 znamená „zcela neoblíbený předmět“, hodnota 10 naopak „nejvíce oblíbený předmět“.
 16 % 14 % 12 % 10 %
8% 6% 4% 2% 0%
          1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Dívky Chlapci
  Základní analýzy z grafů 3 jsme tedy v grafech 7 zopakovali pouze pro skupiny žáků, kteří vyjádřili silnější averzi vůči konkrétnímu předmětu. Výsledky jsou však obdobné jako ty na celém výzkumném souboru. V českém jazyce jsou průměrná testová skóre chlapců a dívek se shodnými známkami stejné, v matematice dosahují chlapci významně vyšších skóre v porovnání s dívkami, a to v celém výkonnostním spektru.
12

























































































   12   13   14   15   16