Page 16 - IDEA Studie 5 2015 Publikacni vykonnost
P. 16

  150 125 100
75
50 DF
CG
AE
DH KA
DM AM AF
    JVJJ JK
JT IN
 25
BB JP
FG
JQ JRAD AK AG
AL AA
 CC FR
0 CB EHFH GM
FNDAJF
FJJL
JO GB
AP
DD GL
BJ GH FD
FAFP
BK BI AH FOBC JD
JI
ED DJANGC
GA DE JB
JE ACAJ
JG
DJOJMN GK JS JWFQ JA
AI AB
  BE -25   CABMEBCD
EG BG
EF EA
FC BH FIFL FEFK
JU
JY
-50
DK CF
EE BN EDCN BA
DL
DI GF
GDGE FF
CE DC BO BL
GG FBFMAO
GJ CEI
CH BF
DG DB
GI JH BD
JC FS AQ
       0 25 50 75 100 % bodu za non-Jimp vysledky v oboru pred rokem 2010
Kromě přelévání veřejné podpory v některých oborových skupinách od ‚tvrdých„ k ‚měkkým„ typům výstupů, na které ukazuje předchozí graf, by v budoucnosti bylo vhodné analyzovat i posuny ve veřejné podpoře mezi obory po zavedení kafemlejnku, a to zvlášť změny v oborovém financování vztažené k měnící se kvantitě špičkových IF výstupů za obory a zvlášť změny způsobené měnící se kvantitou ‚měkkých„ výstupů mimo WoS, pro které zatím nemáme dostupná systematická měřítka kvality.
Oborová srovnání se zahraničím
Jak jsme již upozorňovali, pro skutečné vyhodnocení kvality výstupů daného oboru a pracovišť v něm obsažených je třeba mít k dispozici i srovnání se zahraničím. Například prvenství v naší oborové tabulce může znamenat velmi odlišnou kvalitu prvního pracoviště v oboru, který je v ČR provozován na mezinárodní úrovni vůči oboru, který u nás za běžnou mezinárodní úrovní zaostává. Je proto vhodné se ptát, jak daleko jsou nejlepší domácí pracoviště ve svých vědeckých výstupech odnejlepších světových pracovišť daného oboru. Za druhé je možné porovnat celkovou oborovou produkci vČR s (vhodně normalizovanou) produkcí daného oboru vjiných, podobných zemích. Vtéto sekci potřebu mezinárodních srovnání ilustrujeme pomocí (snazších) srovnání druhého typu.
Následující grafy na příkladu tří oborů dávají odpověď na otázku, zda daný obor v ČR vykazuje produkci IF časopiseckých publikací srovnatelnou s mezinárodní úrovní v daném oboru.43 Srovnáváme počty článků podle oborových tercilů hodnot impakto-
43 Pro budoucí studii IDEA připravujeme mezinárodní srovnání tohoto typu pro všechny obory WoS.
 14
% narust poctu vysledku v oboru po roce 2009









































   14   15   16   17   18