Page 31 - IDEA Studie 9 2022 Prisnost znamkovani
P. 31
ROZDÍLY V PŘÍSNOSTI ZNÁMKOVÁNÍ ŽÁKŮ A DOPADY NA VZDĚLANOSTNÍ ASPIRACE IDEA 2022 Graf A17: Pravděpodobnost, že žák s průměrnou gramotností chce vystudovat VŠ pro TIMSS 2007 Vysoký socioekonomický status Nízký socioekonomický status 50 45 40 35 30 25 20 žáci z rodin s vysokým socioekonomickým statusem mají o 20 procentních bodů vyšší zájem o vystudování VŠ při dané matematické gramotnosti mají žáci z mírných škol o necelých 10 procentních bod vyšší zájem o vystudování VŠ oproti žákům z přísných škol ů dívky mají téměř o 10 procentních bodů vyšší zájem o vystudování VŠ oproti chlapcům Dívka Chlapec Přísnost známkování: Dívka Neutrální Chlapec Přísné Mírné Doplňující analýza na datech TIMSS 2007 dokládá robustnost v hlavním textu prezentovaných zjištění na datech PISA 2018. Rozdíly mezi testovanou doménou v šetření PISA a mezi matematickým kurikulem vyučovaným ve školách tedy pravděpodobně nejsou systematické a nevedou ke zkresleným odhadům v naší analýze. V roce 2023 by měly být do šetření TIMSS znovu zahrnuti čeští žáci 8. ročníků, což bude příležitost zde prezentovaná zjištění opět ověřit na aktuálních datech. 29 Pravděpodobnost (%)