Page 31 - IDEA Studie 9 2022 Prisnost znamkovani
P. 31

      ROZDÍLY V PŘÍSNOSTI ZNÁMKOVÁNÍ ŽÁKŮ A DOPADY NA VZDĚLANOSTNÍ ASPIRACE IDEA 2022  Graf A17: Pravděpodobnost, že žák s průměrnou gramotností chce vystudovat VŠ pro TIMSS 2007 Vysoký socioekonomický status Nízký socioekonomický status                      50 45 40 35 30 25 20 žáci z rodin s vysokým socioekonomickým statusem mají o 20 procentních bodů vyšší zájem o vystudování VŠ                         při dané matematické gramotnosti mají žáci z mírných škol o necelých 10 procentních bod vyšší zájem o vystudování VŠ oproti žákům z přísných škol    ů                                                     dívky mají téměř o 10 procentních bodů vyšší zájem o vystudování VŠ oproti chlapcům    Dívka Chlapec Přísnost známkování: Dívka Neutrální Chlapec Přísné Mírné    Doplňující analýza na datech TIMSS 2007 dokládá robustnost v hlavním textu prezentovaných zjištění na datech PISA 2018. Rozdíly mezi testovanou doménou v šetření PISA a mezi matematickým kurikulem vyučovaným ve školách tedy pravděpodobně nejsou systematické a nevedou ke zkresleným odhadům v naší analýze. V roce 2023 by měly být do šetření TIMSS znovu zahrnuti čeští žáci 8. ročníků, což bude příležitost zde prezentovaná zjištění opět ověřit na aktuálních datech. 29 Pravděpodobnost (%) 


































































































   29   30   31   32   33