Page 19 - IDEA Studie 10 2017 Platy ucitelu
P. 19

                                                                                                                                                    I D E A P R O V O L B Y 2 0 1 7
Nízké platy učitelů: hodně drahé šetření
  Graf 12. Podíl patnáctiletých žáků, kteří mají v úmyslu vystudovat vysokou školu
Graf 12. Podíl patnáctiletých žáků, kteří mají v úmyslu vystudovat vysokou školu aGrcahftě1j2í. bPýotdvílep3a0tnleátcetcilhetuýcčhitežláekmů,nkatezřáíklmadanjíívnúemboystluřevdynsítuškdolvea(tvv%ys)okou školu
a chtějí být ve 30 letech učitelem na základní nebo střední škole (v %) a chtějí být ve 30 letech učitelem na základní nebo střední škole (v %)
50
 50 5405
45
405 Sloupce představují dvě skupiny žáků: skupinu pod a nad úrovní mediánu matematické gramotnosti
40 Sloupce představují dvě skupiny žáků: skupinu pod a nad úrovní mediánu matematické gramotnosti 4305 Sloupce představují dvě skupiny žáků: skupinu pod a nad úrovní mediánu matematické gramotnosti
    35 305
30 3205
25 205
20 2105
15 105
10 105
5 05
0 0
Zdroj: Vlastní výpočty na základě PISA 2006
Země
Země pod mediánemZemě
nad mediánem
        Zdroj: Vlastní výpočty na základě PISA 2006 Zdroj: Vlastní výpočty na základě PISA 2006
pod mediánem pod mediánem
nad mediánem nad mediánem
Graf 13. Věková struktura učitelů 1. stupně základních škol (2014) Graf 13. Věková struktura učitelů 1. stupně základních škol (2014)
  G1r00af 13. Věková struktura učitelů 1. stupně základních škol (2014)
100 90 100
90 80 90
80 70 80
70 60 70
60 50 60
50 40 50
40 30 40
30 20 30
20 10 20
10 0 10
0 0
Zdroj: OECD - Education at a Glance 2016, str. 447,
< 30 let
< 30 let < 30 let
Země
Země
30–39 leZtemě 40–49 let
30–39 let 40–49 let 30–39 let 40–49 let
≥ 50 let
≥ 50 let ≥ 50 let
  vzhledem k
 místu ot
 očená orientace graf
u
                  http://dx.doi.org/10.1787/888933399159
Zdroj: OECD - Education at a Glance 2016, str. 447,
Zdroj: OECD - Education at a Glance 2016, str. 447, http://dx.doi.org/10.1787/888933399159 http://dx.doi.org/10.1787/888933399159
    Graf 14. Zastoupení žen mezi učiteli základních a středních škol (2014) Graf 14. Zastoupení žen mezi učiteli základních a středních škol (2014)
 G10r0af 14. Zastoupení žen mezi učiteli základních a středních škol (2014)
100 90 100
90 80 90
80 70 80
70 60 70
60 50 60
50 40 50
40 30 40
30 20 30
20 10 20
10 0 10
0 0
Zdroj: OECD - Education at a Glance 2016, str. 449,
1. stupeň ZŠ
1. stupeň ZŠ 1. stupeň ZŠ
Země
Země
2Z.esmtuěpeň ZŠ a střední školy
2. stupeň ZŠ a střední školy 2. stupeň ZŠ a střední školy
               http://dx.doi.org/10.1787/888933399179
Zdroj: OECD - Education at a Glance 2016, str. 449,
Zdroj: OECD - Education at a Glance 2016, str. 449, http://dx.doi.org/10.1787/888933399179 http://dx.doi.org/10.1787/888933399179
   19
JaJpaapJnanpan DDeneDmnmeanrakmrkark GGrereGcereceece CCanaaCndaadnada LuLxuexLmeumxbeobmourubgrogurg NNoorwNrwaoyarwyay SpSapiaSnipnain SwSweSdewednenden KoKorerKaeoarea FiFnilnaFlnaindnldand PoPortrPutoguragtlaulgal BBeleglBigueimulgmium OOECEOCDEDaCvaDevrearvgaegreage SwSwitSzitwezreiltarzlnaednrldand FrFarnaFcnrecaence NNeweNwZeeZwaelaZalneaadnldand UUnintUeitdendiKteiKndignKdgiodnomgmdom EUEU2E2U2a2vae2vrearvgaegreage IsIrsareaIslerlael PoPolalPnaodnldand NNetehNtehereltarhlnaednrlsdasnds GGeremGrmaenramynyany IrIerlealInarednldand UUnintUeitdendiStetSadttaeStsetastes SlSolovSavlkaokRvaRekpeupRbuelbpicluicblic AAusutsArtiuarisatria EsEtsotEonsinatioania
PoPolalPnaodnldand EsEtsotEonsinatioania LaLtavtLivaaiatvia LiLthituhLauitnahinuaiania PoPortrPutoguragtlaulgal SVSVKKSVK NNoorwNrwaoyarwyay BBuluglBagurailargiaria IItIaItlayIlIytaly CCzezcCehczheRcRehpeupRbuelbpicluicblic HHunuHgnaguraniargiaria DDeneDmnmeanrakmrkark SpSapiaSnipnain SwSwitSzitwezreiltarzlnaednrldand AAusutsArtiuarisatria RRoomRmaonaminaiania SwSweSdewednenden UUnintUeitdendiKteiKndignKdgiodnomgmdom FrFarnaFcnrecaence NNetehNtehereltarhlnaednrlsdasnds BBeleglBigueimulgmium SlSolovSevlneoinvaieania GGeremGrmaenramynyany GGrereGcereceece IrIerlealInarednldand FiFnilnaFlnaindnldand LuLxuexLmeumxbeobmourubgrogurg
LaLtavtLivaaiatvia ItaItlaylIytaly SlSolovSevlneoinvaieania HHunuHgnaguranyrgyary LiLthituhLauitnahinuaiania
%% %
%% %
%% %
ItaItlaylIytaly LiLthituhLauitnahinuaiania LaLtavtLivaaiatvia EsEtsotEonsinatioania HHunuHgnaguranyrgyary PoPortrPutoguragtlaulgal SwSweSdewednenden GGeremGrmaenramynyany CCzezcCehczheRcRehpeupRbuelbpicluicblic AAusutsArtiuarisatria GGrereGcereceece NNeweNwZeeZwaelaZalneaadnldand PoPolalPnaodnldand SlSolovSavlkaokRvaRekpeupRbuelbpicluicblic SlSolovSevlneoinvaieania EUEU2E2U2a2vae2vrearvgaegreage FiFnilnaFlnaindnldand NNoorwNrwaoyarwy ay DDeneDmnmeanrakmrkark OOECEOCDEDaCvaDevrearvgaegreage FrFarnaFcnrecaence SwSwitSzitwezreiltarzlnaednrldand SpSapiaSnipnain JaJpaapJnanpan NNetehNtehereltarhlnaednrlsdasnds UUnintUeitdendiStetSadttaeStsetastes CCanaaCndaadnada CCzezcCehczheRcRehpeupRbuelbpicluicblic IsIrsareaIslerlael BBeleglBigueimulgmium LuLxuexLmeumxbeobmourubgrogurg KoKorerKaeoarea UUnintUeitdendiKteiKndignKdgiodnomgmdom IrIerlealInarednldand














   17   18   19   20   21