Publikace

The low-skilled in the Czech Republic

Alena Bičáková, Klára Kalíšková

Studie 3 | Březen 2018

Tato studie mapuje charakteristiky osob s nízkou kvalifikací v České republice, jejich fungování na trhu práce a diskutuje vhodné formy intervencí na zvýšení jejich začlenění na trhu práce.

Studie, Abstrakt

Předchozí výzkum:

The low-skilled unemployed in the main ALMP tools in 2014, Markéta Horáková (VÚPSV)

The low-skilled unemployed in the main ALMP tools in 2014 and 2015, Markéta Horáková, Tomáš Sirovátka (VÚPSV)

 
 

Co skrývají známky na vysvědčení?

Daniel Münich, Tomáš Protivínský

Studie 1 | Leden 2018

Dívky v 9. ročníku ZŠ dosahují lepších známek než chlapci. V anonymně vyhodnocených testech na přijímacích skouškách na střední školy však zaostávají za chlapci v matematice.

Studie, Abstrakt

 
 

Růst disponibilních příjmů osob v letech 2005 až 2015: Kdo si polepšil?

Petr Janský, Jiří Šatava

Studie 18 | Prosinec 2017

V období let 2005 až 2015 se relativní rozdíly v disponibilních příjmech osob mírně snížily, navzdory široce rozšířenému přesvědčení o opaku. ČR tak z mezinárodního pohledu i nadále zůstává zemí s nejnižšími nerovnostmi v disponibilních příjmech.

Studie, Abstrakt

 
 

Místní časopisy ve Scopusu

Vít Macháček, Martin Srholec

Studie 17 | Prosinec 2017

Mezinárodní srovnání ukazuje, že v Česku, na Slovensku i v ostatních zemích EU bývalého východního bloku je vydáváno řádově více místně orientovaných časopisů, než je zvykem v zemích vyspělejších.

StudiePříloha, Abstrakt

 
 

Dopady vzdělávacích metod na výsledky a sociálně-emoční schopnosti žáků: klasika vs. moderna

Václav Korbel, Michal Paulus

Studie 16 | Listopad 2017

Studie na datech z 8. tříd v ČR ukazuje, že moderní výukové metody přispívajú k rozvoji sociálně-emočních schopností a zároveň nemají negativní vliv na výsledky žáků v testovaných předmetech. Klasické vzdělávací přístupy sociálně-emoční schopnosti nerozvíjí.

Studie, Abstrakt