Vzdělávání a školství

Dopad vzdělanosti na hospodářský růst: ve světle nových výsledků PISA 2012

Daniel Münich, Tomáš Protivínský

Studie 10 | Prosinec 2013

Mezinárodní šetření funkční gramotnosti PISA 2012 odhalilo mírné zlepšení českých žáků oproti roku 2009, ale přetrvávající velkou ztrátu proti roku 2003. V této studii kvantifikujeme dopady hypotetických scénářů vzdělávacích reforem na hrubý domácí produktu České republiky v horizontu příštích 80 let.

StudieAbstrakt

Být či nebýt učitelem: platy českých učitelů pohledem nákladů ušlých příležitostí a širší souvislosti

Daniel Münich, Jan Straka

Krátká studie 5 | Září 2012

V této krátké studii prezentujeme v ČR dosud neznámé ukazatele dokladující velmi nízkou platovou atraktivnost učitelské profese a velmi nízký zájem o učitelskou profesi mezi mladými talentovanými lidmi.

Krátká studie, Abstrakt

Dopad vzdělanosti na dlouhodobý hospodářský růst a deficity důchodového systému

Daniel Münich, Peter Ondko, Jan Straka

Studie 2 | Červen 2012

V této studii kvantifikujeme dopady zvýšení vzdělanosti na dlouhodobé tempo hospodářského růstu ČR a na deficity důchodového systému využitím metodologie studie autorů Hanusheka a Woessmanna (2010).

Studie, Abstrakt

IDEA Zpravodaj