Témata
Autoři
- Vojtěch Bartoš
- Alena Bičáková
- Radim Boháček
- Libor Dušek
- Miroslava Federičová
- Jan Hanousek
- Taras Hrendash
- Petr Janský
- Štěpán Jurajda
- Klára Kalíšková
- Václav Korbel
- Stanislav Kozubek
- Jana Krajčová
- Vít Macháček
- Daniel Münich
- Ján Palguta
- Filip Pertold
- Barbara Pertold-Gebicka
- Tomáš Protivínský
- Jiří Šatava
- Milan Ščasný
- Ondřej Schneider
- Vilém Semerák
- Oleg Sidorkin
- Samuel Škoda
- Vladimír Smolka
- Michal Šoltés
- Martin Srholec
- Jan Švejnar
- Lucie Zapletalová
- Iva Zvěřinová
Václav Korbel
Zatížení školními domácími úkoly v České republice a srovnání se světem
Václav Korbel, Daniel Münich
Studie 3 | Duben 2019
Empirická studie ukazuje, že zatížení českých žáků domácími úkoly je v mezinárodním srovnání velmi nízké. Výzkum byl založen na datech z mezinárodních šetření TIMSS mezi žáky 4. a 8. tříd v přírodovědných předmětech a matematice. Ve 4. třídách stráví čeští žáci nad DÚ v průměru 13 minut na každou vyučovací hodinu, což je pod průměrem zúčastněných zemí.
Dopady vzdělávacích metod na výsledky a sociálně-emoční schopnosti žáků: klasika vs. moderna
Václav Korbel, Michal Paulus
Studie 16 | Listopad 2017
Studie na datech z 8. tříd v ČR ukazuje, že moderní výukové metody přispívajú k rozvoji sociálně-emočních schopností a zároveň nemají negativní vliv na výsledky žáků v testovaných předmetech. Klasické vzdělávací přístupy sociálně-emoční schopnosti nerozvíjí.