Page 47 - IDEA_Studie_02_2019_Elektromobily
P. 47

Tabulka 8: Předpokládané charakteristiky technologií v základním scénáři (nové auto)
  Pořizovací cena
Provozní náklady na 100 km
Dojezd
Další výhody
Délka normálního dobíjení baterie
Pravděpodobnost volby auta (bez záměru pořídit si alternativní technologii)
Pravděpodobnost volby auta (se záměrem pořídit si alternativní technologii)
Pravděpodobnost volby auta (vážené pro oba segmenty)
CV
400 000 Kč 400 Kč
1 200 km žádné
73,2 % 68,8 % 72,6 %
CNG
500 000 Kč 200 Kč
1 200 km žádné
22,1 % 20,8 % 22,0 %
HV
500 000 Kč 300 Kč
1 200 km žádné
3,53 % 3,32 % 3,51 %
PHEV
600 000 Kč 250 Kč
1 200 km žádné
2 hod.
0,86 % 0,81 % 0,85 %
BEV
800 000 Kč 150 Kč 150 km žádné
8 hod.
0,31 % 6,29 % 1,04 %
 V dalších simulacích uvádíme pravděpodobnost pořízení BEV pro různé ceny BEV – od 400 000 Kč, což je předpokládaná průměrná cena konvenční technologie, až po 800 000 Kč, když měníme provozní náklady BEV, dojezd BEV, provozní náklady a cenu konvenční technologie, poskytnutí různých výhod v kombinaci s různými provozními náklady BEV nebo délku normálního dobíjení. Nejprve uvádíme výsledky simulací pravděpodobnosti nákupu BEV pro segment respondentů, kteří zamýšlí si koupit jednu z konvenčních technologií, poté pro segment respondentů, kteří si zvažují pořídit automobil na elektrický či hybridní pohon.
Pravděpodobnost volby nákupu nového BEV v segmentu spotřebitelů bez záměru koupit automobil na elektrický či hybridní pohon
Pravděpodobnost si pořídit elektromobil pro předpoklady charakteristik automobilů popsaných v základním scénáři je nízká a pohybuje kolem 0,3 %. V případě, že by pořizovací cena BEV klesla, pravděpodobnost by se zvyšovala až na 1,4 % při ceně BEV 400 000 Kč, tedy ceně srovnatelné s cenou CV, viz tlustá černá linka v Grafu 22 .
Snížení provozních nákladů, například v důsledku veřejné podpory pro nákup elektřiny, by pravděpodobnost nákupu BEV nějak výrazně nezvýšila. Při ceně BEV kolem 600 000 Kč a nulové ceně elektřiny by odhadovaný tržní podíl BEV byl stále jen kolem 1,3 % (Graf 22 ).
Výsledky těchto simulací platí pro segment nových automobilů a pro respondenty, kteří neuvažují, že by si pořídili automobil na elektrický či hybridní pohon.
U segmentu ojetých automobilů jsou simulované tržní podíly BEV srovnatelné se segmentem nových automobilů, ačkoliv efekt snížené ceny nebo nákladů je silnější; například při ceně BEV 600 00 Kč a nulové ceně elektřiny je podíl BEV 1,4 %.
45






























































   45   46   47   48   49