Page 67 - IDEA_Studie_02_2019_Elektromobily
P. 67

 CV
Dle záměru respondenta
0, +5, +10
350 400 450
700 1 000 1 200 1 600
CNG
HV
PHEV
EV
20 %, 30 %, 50 %, 70 %
0, -15 %, -30 %
120 160 200
150 250 350 500 700
2 hod. 4 hod. 6 hod. 8 hod. 10 hod.
jako nyní střední (NPČM)
velké
DR<350 // DR≥350 7 // 15 min
10 // 30 min
15 // 45 min
45 // 60 min
Parkování Dálniční známka Pruhy Elektro instalace
-50 %/-60 % -66 %/-80 % -75 %/-100 %
 Mark-up bonus/malus
OC Kč na 100 km
Vzdálenost dojezdu na benzín nebo naftu
Vzdálenost dojezdu na alternativní paliva / pohon
Doba normálního dobíjení
Infrastruktura normálního dobíjení (<22kW)
Doba rychlého dobíjení
(z 15 % na 80 %)
Infrastruktura rychlého dobíjení (>22kW)
Výhody
Emise [CO2/ znečišťující látky]
0 %, 10 %, 25 % 0 %, -10 %
(0,7; 0,8; 0,95) * OC (cv)
300 600 900
+400 +500 +600
20 %, 30 %, 50 % 0, -10 %, -20 %
(0,7; 0,8; 0,9) * OC (cv)
700 1 000 1 200 1 600
20 %, 30 %, 50 % 0, -10 %, -20 %
(0,6; 0,75; 0,9) * OC (cv)
700 1 000 1 200 1 600
+50 +100
0,5 hod.
1 hod.
2 hod.
3 hod. // 4 hod.
jako nyní střední (NPČM)
velké
bez této možnosti
5 min 10 min 20 min
bez této možnosti
jako nyní střední (NPČM)
velké
Parkování Dálniční známka Pruhy Elektro instalace
-35 % -50 % -66 %
jako nyní střední (NPČM)
velké
Parkování Dálniční známka Pruhy Domácí plnička
-15 % -25 % -33 %
Parkování Dálniční známka
-30 % -40 % -60 %
 Pro účely výběrového experimentu byl vytvořen efektivní design typu D při celkovém počtu 96 výběrových kombinací (karet) seskupených do 12 bloků po 8 výběrových kartách, které dostal vždy jeden respondent. Přiřazení bloku respondentovi bylo dáno náhodně, podobně bylo znáhodněné pořadí jednotlivých výběrových otázek v daném bloku. D efektivní design pro hlavní vlnu byl sestaven s využitím tzv. priors, tedy parametrů užitkové funkce odhadnutých z dat z pilotního šetření. Design byl vytvořen softwarem NGENE (Choicemetrics, 2015).
Respondenti byli požádáni, aby si vybrali automobil, který považují za nejlepší a který by si nejraději koupili. Tato volba byla zopakována celkem osmkrát, přičemž atributy se v každé volbě (náhodně) měnily, vždy však respondenti volili mezi pěti alternativami.
65

































   65   66   67   68   69