Page 19 - IDEA Studie 1 2018 Co skryvaji znamky
P. 19

Tabulka 1: Přehled odborných studií týkajících se genderových rozdílů v hodnocení žáků učiteli a jejich zjištění.
     Autor
Angelo (2014)
Bonesrønning (2008)
Cornwell, Mustard & Van Parys (2013)
Emanuelsson & Fischbein (1986)
Falch & Naper (2013)
Gibbons & Chevalier (2008)
Hanna & Linden (2012)
Hinnerich, Höglin & Johannesson (2011)
Lavy (2008)
Lavy & Sand (2015)
Lindahl (2007a)
Matějů & Smith (2014)
Stát
Portugalsko
Norsko
USA
Švédsko
Norsko
Velká Británie
Indie
Švédsko
Izrael
Izrael
Švédsko
Česká republika
Věk žáků20
12. ročník
9. ročník
předškolní věk – 5. ročník
6., 8. a 9. ročník
10. ročník
14 let
7-14 let
10. – 12. ročník (střední škola)
10. – 12. ročník
5. – 6. ročník
9. ročník
9. ročník
Zjištění ohledně genderového zkreslení v hodnocení žáků
Zkreslení proti chlapcům v matematice a portugalštině
Zkreslení proti chlapcům v matematice
Zkreslení proti chlapcům ve čtení, matematice a vědeckých předmětech
Zkreslení proti chlapcům ve švédštině, matematice a angličtině
Zkreslení proti chlapcům v matematice a angličtině, částečně také v norštině
Zkreslení proti chlapcům v matematice a vědeckých předmětech, zkreslení proti dívkám v angličtině
Žádné zkreslení při testu zahrnujícím matematiku, jazykové dovednosti
a umění21
Žádné zkreslení ve švédštině
Zkreslení proti chlapcům v chemii, informatice, matematice, fyzice, biblických studiích, biologii, angličtině, dějepise a literatuře
Zkreslení proti chlapcům v angličtině a proti dívkám v matematice
Zkreslení proti chlapcům v matematice, angličtině a švédštině
Zkreslení proti chlapcům v matematice a češtině
                  20 V některých zemích se pokračuje v číslování ročníků i na úrovni našich středních škol, proto v některých případech je uvedený vyšší ročník, než je zvykem v České republice.
21 Použitá metodologie v této studii však byla výrazně odlišná, testy vyplněné žáky byly jednou hodnoceny zcela anonymně a jednou s doplněnými informacemi o jménu, pohlaví a kastě žáka. Nejednalo se tedy o klasické známkování a ani toto hodnocení nezahrnovalo žádnou interakci mezi vyučujícím a žáky.
17










































   17   18   19   20   21