Page 8 - IDEA Studie 1 2018 Co skryvaji znamky
P. 8

Graf 1a: Relativní četnost známek z českého jazyka podle pohlaví
 50 % 45 % 40 % 35 % 30 % 25 % 20 % 15 % 10 %
5% 0%
            12345
Dívky Chlapci Celkem
   Graf 1b: Relativní četnost známek z matematiky podle pohlaví
 45 % 40 % 35 % 30 % 25 % 20 % 15 % 10 %
5% 0%
           12345
Dívky Chlapci Celkem
   Graf 2 ukazuje rozložení testových skóre chlapců a dívek v obou předmětech. Maximální možné bodové skóre bylo 40 bodů v českém jazyce a 30 bodů v matematice7. Je patrné, že i zde výsledky odpovídají dominujícím zjištěním zahraničních výzkumů: v českém jazyce dívky překonávají chlapce v průměru o dva body, oproti tomu v matematice za nimi o necelé dva body zaostávají. Dívky tedy v průměru vychází lépe v testech z českého jazyka a chlapci v matematice. Zároveň u obou pohlaví pozorujeme vysokou variabilitu výsledků: například řada dívek dosahuje v matematice výrazně lepších výsledků než průměrný chlapec. Vzhledem k této vysoké variabilitě se rozdíly mezi průměrnými výsledky chlapců a dívek jeví jako relativně malé.
7 Chybné odpovědi byly penalizovány odečítáním bodů. Odečítána byla vždy jen určitá část bodu, tak aby očekávaný bodový zisk při zcela náhodné odpovědi byl vždy 0 bodů. Celkové skóre tedy může být i záporné.
 6






















































































   6   7   8   9   10