Page 7 - IDEA Studie 2 2015 Dopravni reforma
P. 7

A. B.
 Obr. 1. (A) Průměrná výše pokuty za překročení povolené rychlosti v ČR (2006–2007). (B) Počet úmrtí při dopravních nehodách na milion automobilů (2004–2008) v Rakousku, ČR a Německu. Vertikální čára indikuje počátek platností dopravní reformy v ČR.
Zdroj: Přetištěno z Montag (2014, s. 540)
Pro kontrolu citlivosti výsledků byla analýza zpracována vněkolika obměnách. V první specifikaci byly vyloučeny vzdálené regiony kontrolních zemí Rakouska a Německa. Výsledky pro Českou republiku tak byly srovnávány jen s blízkými regiony. Předpokladem pro tuto specifikaci byla hypotéza, že v blízkých regionech bude chování řidičů ovlivňováno podobnými faktory. Dopady zavedení zákona v tomto případě byly o něco nižší a měly krátkodobější trvání.
V další specifikaci jsme změnili výpočet počtu smrtelných nehod. Místo počtu nehod vzhledem k počtu aut jsme uvažovali počet nehod na ujetý kilometr, přičemž ujeté kilometry jsou počítány za každého pasažéra vozidla. Toto měřítko bývá nejčastěji využíváno k vyjádření dopravní hustoty. V tomto případě dopady nového zákona odezněly ještě rychleji, po šesti měsících nebyl patrný žádný dopad zavedené reformy.
Zkoumali jsme vývoj počtu smrtelných nehod i v období před zavedením nových pravidel, abychom se ujistili, že lze sledované dopady přičítat jen účinku dopravní reformy. V období před reformou nebyl patrný žádný pozitivní ani negativní trend v počtu smrtelných nehod, nejsou zde patrné ani žádné dopady, plynoucí z očekávání
5




























































































   5   6   7   8   9