Page 9 - IDEA Studie 4 2015 Platy ucitelu
P. 9

  25% 20% 15% 10%
5% 0%
Graf 3a: Podíl patnáctiletých žáků, kteří chtějí být ve
30 letech učitelem na základní nebo střední škole (v %) Sloupce představují dvě skupiny žáků: pod a nad úrovní mediánu matematické gramotnosti
                                                                                          Pod mediánem
Nad mediánem
    50% 40% 30% 20% 10%
0%
Graf 3b: Podíl patnáctiletých žáků, kteří mají v úmyslu vystudovat vysokou školu a chtějí být ve 30 letech učitelem na základní nebo střední škole (v %)
Sloupce představují dvě skupiny žáků: pod a nad úrovní mediánu matematické gramotnosti
                                                       Pod mediánem
Nad mediánem
  Mezinárodní srovnání pedagogických dispozic učitelů neexistuje. Alespoň přibližné srovnání obecných dovedností učitelů ve srovnání se zbytkem vysokoškolsky vzdělaných pracujících v řadě zemí umožnilo mezinárodní šetření PIACC. Graf 4a srovnává průměrný skór v testu čtenářské gramotnosti učitelů dané země jako podíl na průměrném test skóru všech vysokoškolsky pracujících v dané zemi (hodnota jedna odpovídá stejným průměrům obou skupin) na horizontální ose a průměrnou hodinovou mzdu učitelů jako podíl na průměrné hodinové mzdě vysokoškolsky vzdělaných pracujících dané země (hodnota jedna odpovídá stejným průměrným mzdám obou skupin). Je zřejmé, že relativní pozice českých učitelů v čtenářské gramotnosti odpovídá průměru vysokoškolsky vzdělaných českých pracujících, což
7
POL EST LVA LTU PRT SVK NOR BGR ITA CZE HUN DNK ESP CHE AUT ROU SWE
EST LVA POL AUT CHE DEU SVK LTU DNK
SWE CZE NOR HUN PRT BGR FRA ITA GBR FIN FRA NLD NLD GBR BEL ESP SVN SVN DEU BEL GRC ROU IRL IRL FIN GRC LUX LUX


















































































   7   8   9   10   11