Page 8 - IDEA Studie 4 2016 Netransparentnost verejnych zakazek
P. 8
Tabulka 2
Limity pro vyhlášení zjednodušeného podlimitního řízení, v tis. Kč
Období
2006 2007
2008 2009
2010 2011 2012*
2012* 2013
2014 2015
Služby
a dodávky
ČR a příspěvkoví zadavatelé
4 290
3 782
3 236
3 256
3 395
Územně samosprávné celky a podřízené organizace
6 607
5 857
4 997
5 010
5 224
Stavební práce
20 000
20 000
20 000
10 000
10 000
* Relevantní změna limitů je platná dle novely č. 55/2012 Sb., kterou se mění zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, od 1. dubna 2012.
Tabulka ukazuje maximální limity odhadované hodnoty zakázek v tisících Kč. Limity jsou uváděny po letech pro jednotlivé kategorie zadavatelů. Sektorové zadavatele pomíjíme, protože nesmí zjednodušené podlimitní řízení využívat vůbec.
Následující tabulka ukazuje, jak limit pro zjednodušené podlimitní řízení omezuje možnosti a povinnosti zadavatele.
Tabulka 3
Možnosti zadavatele při vyhlášení zjednodušeného podlimitního řízení
Nad limitem
Pod limitem
- Zadavatel nesmí použít zjednodušené podlimitní řízení
- Zadavatel může použít zjednodušené podlimitní řízení
- Zadavatel zveřejní výzvu k podání nabídek neomezenému počtu potenciálních dodavatelů
- Zadavatel si sám zvolí 5 potenciálních dodavatelů a pouze je přímo vyzve
k předložení nabídek do soutěže
- Za vyšší míru transparentnosti platí zadavatel vyššími procesními nároky
- Zadávací řízení je méně transparentní, ale procesně jednodušší
V naší analýze se budeme soustředit na vyhodnocení dvou reforem, které se týkaly změn limitů pro možnost použít zjednodušené podlimitní řízení. Ta první byla v roce 2006, kdy byly limity zavedeny přijetím nového zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných
6