Page 7 - IDEA Studie 4 2016 Netransparentnost verejnych zakazek
P. 7

Tabulka 1
Statistická deskripce databáze
          Leden 2005 – Prosinec 2013
                             Dodávky Služby Stavební práce
Otevřené řízení Užší řízení
Zjednodušené podlimitní řízení a Vyjednávací s výzvou k účasti
Vyjednávací bez zveřejnění Celostátní či veřejnoprávní instituce Regionální či místní instituce
Počet zakázek
23 512 24 340 30 745
43 243 4 039
16 695
12 550 43 959 33 243
(%)
29,9 % 31,0 % 39,1 %
56,5 % 5,3 %
21,8 %
16,4 % 56,9 % 43,1 %
Hodnota zakázek (miliard Kč)
386,9 383,4 984,3
1 140,7 209,4
197,1
184,0 1 044,9 538,2
(%)
22,1 % 21,9 % 56,1 %
65,9 % 12,1 %
11,4 %
10,6 % 66,0 % 34,0 %
                                                                  Poslední sledované členění je podle působnosti zadavatele zakázky. Zde konstatujeme, že 57 % zakázek je zadaných celostátními institucemi a zbylých 43 % regionálními zadavateli. Důležitost celostátních zadavatelů vzrůstá při porovnání zakázek dle jejich hodnoty. Na celostátní zadavatele připadá až více než 66 % všech veřejných zakázek.
Institucionální prostředí ve veřejných zakázkách
Oblast zadávání veřejných zakázek regulují v České republice od roku 1994 samostatné zákony. V současnosti je účinný již třetí normativní právní předpis upravující zadávání veřejných zakázek (č. 199/1994 Sb., č. 40/2004 Sb., č. 137/2006 Sb.), přičemž pro tuto oblast je příznačná vysoká frekvence novelizací stávajícího právního prostředí.
Speciální pozornost v naší analýze věnujeme zjednodušenému podlimitnímu řízení (ZPŘ), u něhož platí legislativní limity, nad nimiž nemůže být zakázka v tomto druhu řízení vypsána. Tyto limity uvádí následující tabulka.
5



































































   5   6   7   8   9